Populær iPhone-app klar til Android - download her

App'en Vine har i flere måneder været et hit på iPhone, og nu er den klar til Android-platformen.

Artikel top billede

Siden januar har Phone-ejere haft mulighed for at lege med app'en Vine, som Twitter står bag. 

Nu er app'en klar til Android - og kan downloades her.

Vine er på samme måde som Twitter en minimalistisk kommunikationsform, men i stedet for tekst bruges der video - og ikke særlig meget.

En video kan maksimalt vare seks sekunder, og det er muligt at brygge den sammen med flere bittesmå klip.

Resultatet kommer umiddelbart til at minde om en GIF-animation, som de seneste år har fået et comeback på nettet.

Vine har fået en blandet modtagelse i Android-land, hvor cirka 5.000 personer har anmeldt app'en på Google Play. Den har i skrivende stund en middelkarakter på 3,2 ud af 5.

Den nye app virker kun på enheder med Android 4.0 eller højere, og de små videoklip kan i øjeblikket deles på både Twitter og Facebook.

App'en blev lanceret i går aftes, og samtidig lykkedes det en 16-årig bruger at omgå seks sekunders begrænsningen på Vine.

Han fik ifølge Mashable.com lagt en hel musikvideo med Rick Astley på Vine.

Det er efterhånden en velkendt spøg og betegnes som 'Rick Roll', når man får nogen til at klikke på et link til musikvideoen under påskud af, at den er noget helt andet og mere interessant.

Musikvideoen er siden blevet fjernet fra Vine.

Annonceindlæg fra Comm2ig

Er vanens magt den største trussel for cirkulær transformation i IT-branchen?

IT-branchen står for 4% af CO2-udledningen, men vi udskifter vores udstyr langt oftere, end behovet retfærdiggør.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly