Sådan får du fingre i en micro-mobil til 285 kroner

Australske udviklere er lige på trapperne med en ny micro-mobil, der ikke fylder meget mere end et kreditkort.

Artikel top billede

Alt imens alverdens smartphone-producenter spytter den ene mobiltelefon med stadig større skærme og stadig højere opløsning på markedet, går et lille hold australske udviklere nu imod strømmen.

Her er det primære mål nemlig at producere en telefon, der ikke er meget større end et kreditkort, eller helt nøjagtigt 54 millimeter bred, 85 millimeter høj og godt 6 millimeter dyb.

"Hvad nu, hvis du har brug for en telefon, der er lille, praktisk og kan passe ind i din pung eller taske," lyder en del af projektets salgstale.

Startprisen for den mindste Micro-Phone-model lyder på 285 danske kroner, hvis du støtter projektet, inden produktet lanceres.

Startup-projektet er blevet finansieret gennem crowdfunding-portalen Indiegogo, og det har for længst passeret det første indsamlingsmål, der lød på godt 300.000 danske kroner, som er blevet spenderet på at få udarbejdet elektronikken og støbeformen.

Her er modellerne

Micro-Phone bliver produceret med forskelligt ekstraudstyr, og her er det muligt at vælge mellem flere forskellige modeller.

Basic-modellen er den helt skrabede model, der ikke kan meget andet end at ringe og tage imod opkald - til gengæld koster den kun 285 danske kroner.

Hvis det ikke helt er nok, fås Micro-Phone med en såkaldt tracker, der kan bruges til at lokalisere din pung, hvis du gemmer Micro-Phone i læderet.

Teknikken er fra den gamle skole
Telefonen er udover tracker-funktionen helt og aldeles strippet for mobilt-lir, og den fungerer eksempelvis kun på et godt gammeldags GSM-netværk.

Her er det også et helt almindeligt sim-kort, som telefonen skal fodres med.

Ifølge projektets hjemmeside vil de, der vælger at investere i telefonen, modtage deres telefon i august eller september.

Læs også:

10 geniale apps til din sommerferie

Ny smartphone tager livet af dit kompaktkamera

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S