Artikel top billede

Hundredvis af klager over dansk rejseapp: "Den dårligste app nogensinde"

Dansk rejseapp får hård kritik af brugerne.

"Virkelig dårligt og ustabilt. Udviklerne af denne app har sgu ikke noget at være stolte af her!"

Sådan lyder blot en ud af 877 negative anmeldelser af DSB's "Mobilbilletter Hovedstaden" på Googles Playstore. En app der skal gøre det muligt at købe billetter, klippekort og periodekort i hovedstadsområdet.

DSB's app har eksisteret siden foråret 2012´.

Allerede dengang blev den kritiseret af kunderne i de to app-butikker for at være ustabil og for, at nedbrud skete alt for ofte.

Samtidig er app'en i dens nuværende version ikke blevet opdateret siden maj 2013.

Modtager ikke betalte billetter
Nedbrud og ustabilitet er én ting.

Hvad værre er, at flere klager over, at de ikke kan bruge de billetter eller klippekort, som de køber igennem app'en, hvis det da endelig lykkes at få lov til at købe en billet overhovedet.

"Jeg har købt et klippekort, men kan ikke bruge app'en. Den kan ikke aktiveres, selvom jeg har fået koden flere gange," skriver Alberto Carrillo Ballesteros på Google PlayStore.

App'en skulle kunne modtage betaling direkte i systemet samtidig med, at man kan købe digitale billetter og klippekort, så man kan spare penge i forhold til de fysiske billetter af papir.

Men med et ustabilt system sker det tilsyneladende, at flere slås med dobbeltkøbte billetter og klippekort.

"Lort! Har lige måttet købe 2x sms billetter til 48 kr., da app'en vil have, at jeg skal genregistrere. Der kommer en fejl. Nu kan jeg ikke få adgang til det klippekort jeg købte forleden," skriver Frey Clante på Google PlayStore.

DSB beklager problemerne
Hos DSB er problemerne ikke ukendte, og her beklager man også de problemer, som deres kunder måtte opleve.

"Vi kan kun beklage de dårlige oplevelser, som vores kunder har oplevet. Samtidig opfordrer vi selvfølgelig til, at de kan henvende sig til kundecentret, hvis de har haft problemer, og det er de heldigvis gode til", siger Christian Linnelyst, salgs- og marketingchef hos DSB, til Computerworld.

Ifølge DSB har 'Mobilbilletter Hovedstaden' over 170.000 registrerede brugere, der sammenlagt klipper en million klip om måneden i app'en, og med så stor en kundegruppe er der også mange forskellige typer telefoner. Specielt inden for Android-verdenen, hvor hvert mærke har sin egen software og hardware.  

"Vi forsøger at hjælpe vores kunder, også selv om hjælpen strækker sig uden for vores app. Vi foreslår at rydde cache, at de ikke har nok hukommelse på telefonen og så videre, og med så mange brugere fungerer app'en det meste af tiden. Men vi er bevidste om de problemer, der forekommer. Blandt andet har vi kæmpet med serverfejl, hvor data er gået tabt," siger Christian Linnelyst.

Retter fejl i dag
DSB udsender senere i dag en opdatering til app'en, som skulle rette nogle af de mange fejl.

"Derudover retter vi også en fejl, der gjorde, at nogle kunder ikke kunne forny deres mobilperiodekort, og vi arbejder på at rette til, så app'en ikke giver problemer, når man bruger den på Androidtelefoner med mindre skærme", siger Christian Linnelyst.

Ifølge Christian Linnelyst arbejdes der også i øjeblikket hårdt på andre rettelser til appen. Blandt andet arbejdes der på en optimering af gps'en, så den vil blive 50 procent bedre.

Til artiklen er der kun brugt anmeldelser fra den seneste version af "Mobilbilletter Hovedstaden" fra Googles Playstore.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Undgå cyberkatastrofen med automatiseret kontrol over sensitive data

Når cyberkriminelle gennemtrænger din sikkerhedsinfrastruktur, bruger de i snit 48 dage til at danne sig et overblik over sensitive data, før de lukker dine systemer og data ned med ransomware. På dette seminar får du derfor et solidt grundlag for at sikre dig overblik over sensitive, virksomhedskritiske informationer. Derudover vil du få et praktisk indblik i, hvordan du beskytter dine informationer, så du er er mindre sårbar når cyberkriminelle trænger ind på dit netværk, samt et overblik over typiske angrebsformer og viden om, hvordan et ransomwareangreb foregår i praksis.

07. februar 2023 | Læs mere


Status og erfaringer fra fem år med GDPR

Vi samler nogle af Danmarks fremmeste GDPR-eksperter trådene efter knapt fem år. Dette giver dig et solidt overblik over de hidtidige erfaringer og sikker viden at basere din indsats på, når du skal planlægge og tilpasse din organisations indsats for at sikre compliance med det omfattende regelkompleks.

07. februar 2023 | Læs mere


ERP-trends 2023

Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på. Herunder hvordan den stadig mere udbredte – og uomgængelige – anvendelse af cloudservices vil påvirke dine muligheder for at få mest muligt ud af dine investeringer.

08. februar 2023 | Læs mere