HTC går efter selfie-prinsesserne

HTC satser på selfie-glade personer med ny smartphone.

Artikel top billede

HTC kommer nu med en ny smartphone, som lader dig tage endnu mere detaljerede billeder af dit eget ansigt.

HTC har lanceret to nye produkter, som er rettet direkte mod dig, der elsker at tage billeder af dig selv, de såkaldte selfies - med eller uden trutmund.

Den nye smartphone i Desire-serien har fået navnet HTC Desire EYE.

Ifølge HTC er den nye smartphone vores tids bedste løsning til de - ofte unge mennesker - som elsker at tage selfies.

Telefonen er udstyret med et 13 megapixel kamera bagved - og som det nye - også foran, og billederne skulle blive flotte og naturlige ved hjælp af telefonens LED-blitz som også er tilføjet på begge sider af telefonen.

HTC Desire EYE har en skærm på 5.2 tommer display i fuld HD.

Ved hjælp af HTC's nye EYE Experience og Zoe med en Qualcomm Snapdragon 801- processor og super hurtig 4G-forbindelse.

Alt tyder på at den på papiret er lige så kraftfuld som, HTC One, Sony Z3, Samsung Galaxy S5 og LG G3.

Skabt til ungdommen

Denne HTC Desire virker, som et produkt man prøver at sælge til de unge. Mere specifikt er det et produkt, man har rettet mod Instagram-, Facebook- og Snapchat-brugere.

Et segment som nok er større, end mange går og tror.

Blandt andet blev ordet "Selfie" sidste års nye ord i den engelske Oxford-ordbog. Yep.. det er officielt et ord.

Alene på Instagram, selfiens højborg, findes der over 178.889.616...617...618 billeder med hashtagget #Selfie.

Kan stå endnu skarpere

Det er mange billeder af bebumsede teenage-ansigter, som nu kan stå endnu skarpere, hvis man skal tro på HTC Desire EYE's evner.

Hele idéen med det frontale kamera viser HTC's engagement mod selfie-bølgen, hvor andre firmaer også har prøvet.

Blandt andet lavede Huawei deres Ascend P7 telefon til at automatisk "smuk-ificere" ens ansigt, når man tog et selfie, og telefonen kunne også tage "groupies" - selfies med panorama-funktion.

Læs også:

Stor guide: Her er de bedste smartphones på markedet

Test af Nokia 930: Jeg overvejer seriøst en skilsmisse og en ny model

Nu er der mulighed for at "Go Pro'e"

Derudover træder HTC også over på actionkamera-markedet.

RE hedder kameraet, som minder om et knækket jernrør. Bare med en flottere finish.

Kameraet har sensorer i rørformen.

Så snart du tager fat om kameraet, tænder det automatisk og er klar på kort tid.

Med et tryk på toppen tager du et billede på 16 megapixel, og holder du fingeren inde - som en anden pistol, så filmer den i 1080p.

RE kameraet er vandtæt og behøver derfor ikke yderligere beskyttelsesudstyr, som konkurrenten GoPro ellers skal.

Både RE og GoPro har det formål at optage eller fotografere de vildeste oplevelser.

HTC har dog gjort det muligt for brugerne at sende en optagelse videre til en HTC smartphone, og på den måde vil man hurtigst muligt kunne uploade sine oplevelser til de sociale medier ved hjælp af RE-app'en, som ikke bare kommer til Android, men også iOS.

Annonceindlæg fra Publicis Sapient

Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil