Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Førstehjælp til mobilen på juleaften

I år er der hjælp til de fortvivlede forældre, der oplever at julehyggen for alvor kommer på prøve, hvis aktiveringen af ungernes sprit nye mobiltelefoner driller. For første gang nogensinde har Telenor kundeservice åbent juleaften, for at hjælpe danskerne godt i gang med julegaverne.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

De fleste kender det, at man har købt en fjernstyret bil eller en talende hund i julegave til familiens yngste, men ikke overvejet at købe batterier til, så ryger lidt af det sjove, og julens mange helligdage kan føles lange. Det er lidt ligesådan, når man sidder med en sprit ny mobil i hånden på juleaften, og glæder sig til at komme i gang med den, men så driller aktiveringen, og hvordan er det nu det er med PUK og PIN koderne.

For første gang holder Telenors kundeservice i Aalborg åbent på selveste juleaften, og her vil kunderne kunne få hjælp både over telefonen og på Facebook.

”For os er det vigtigt, at vores kunder oplever en tryghed ved, at de kan få hjælp til problemer med mobilen eller deres bredbånd, når de har allermest brug for det. Og det gælder naturligvis også for juleaften, hvor der godt kunne være et par julegaver, der krævede lidt ekstra assistance fra kundeservice,” siger kundedirektør i Telenor Jesper Hansen

Allerede i maj i 2014 lancerede Telenor døgnåbnet kundeservice, det betyder at Telenors kunder kan få hjælp 24/7 i 365 dage om året – og det gælder også jule- og nytårsaften.

Nytårsaften bliver ligeledes første gang, hvor festglade danskere kan ringe direkte ind til kundeservice, hvis mobilen ikke kommer med hjem fra nytårsfesten.

I dag kommer 30 procent af opkaldene til kundeservice uden for normal åbningstid. Telenor lancerede samtidig Perfekt Start, som hjælper kunderne med at overflytte kontakter og andre data, når de skifter til en ny telefon og måske også skifter styresystem. Og når Telenor-kunder afleverer deres smartphone til reparation, får de nu en tilsvarende lånetelefon med samme styresystem, så oplevelsen bliver så god som mulig, mens telefonen er på værksted.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere