Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Stor mikrofonproducent skaber luksus høretelefoner

Anderkendt mikrofonproducent gør entré på markedet for HiFi-høretelefoner.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Blue udvider nu sin produktportefølje i Danmark med Lola. Et sæt høretelefoner i HiFi -kvalitet, udviklet med afsæt i virksomhedens mangeårige erfaring med at producere studiemikrofoner i høj kvalitet. 

Ny, men erfaren spiller

Selvom Blue er en relativ ny spiller på markedet for høretelefoner, har den californiske virksomhed i to årtier stået bag nogle af de bedst sælgende studie- og USB-mikrofoner. Den erfaring bruger Blue nu til at give brugere den ultimative lytteoplevelse.

Fordi meget af den musik, vi lytter til i dag, er optaget på Blues mikrofoner i studier verden over, føler Blue et særligt ansvar for, at kunsternes musik i sidste ende formidles så autentisk og kraftig som muligt til lytterne.

Takket være Blues specialfremstillede 50mm drivere, leveres en nøjagtig lydgengivelse. De store kabinetter bag driverne maksimerer luftvolumen. Det giver et fuldendt og harmonisk lydbillede. De lave frekvenser er stramme og kraftige, mellemtonerne velartikulerede og de høje frekvenser tilpas vidtrækkende.

Uanset om du lytter til musik i MP3-format, FLAC-format, vinyl eller streamer direkte fra Spotify, lover Blue, at brugere med Lola vil få ørene op for detaljer i musikken, de aldrig har bemærket før.

Tager kampen op mod masseproducerede høretelefoner

Ambitionsniveauet er højt. Blue proklamerer modigt, at de er klar til at tage kampen op mod nogle af de største høretelefon-brands i verden: "Med Lola vil vi være med til at sætte en ny standard for lydkvalitet på markedet for høretelefoner", siger direktør i Blue Microphones John Maier og fortsætter: "Populære masseproducerede høretelefoner lever ikke altid op til deres hype, og derfor har vi udviklet Lola til dem, der ikke vil nøjes".

Design der skiller sig ud

Man kan ikke undgå at bemærke Lolas karakteristiske, nærmest futuristiske design, der får høretelefonerne til at skille sig ud. Lola afspejler Blues helhedsorienterede tilgang til design, der ikke kun giver høretelefonerne et særegnet udtryk, men samtidig bidrager til at optimere både lydoplevelse og pasform.

Høj komfort har været førsteprioritet for Blue i udvikligen af Lola. Høretelefonerne har en tynd letvægtshovedbøjle med fire fleksible ”led”, der sammen med justerbare ”arme” på ørekopperne sørger for, at høretelefonerne sidder godt og parallelt på hovedet. De øreformede ørekopper danner et tætsluttende skjold omring ørene. De bidrager dermed til en nøjagtig basgengivelse, god lydisolering og minimal udslip af lyden. Resultatet er et sæt høretelefoner, hvis pasform kan skræddersyes til den enkelte bruger. Det skal sikre både god komfort og overlegen lyd.

Lola, der fås i sort og hvid, kommer med et blødt rejseetui samt to lydkabler på henholdsvis 3 meter og 1,2 meter med indbygget mikrofon, der har kontrolknap til Apples iPhones og iPad.

Lola fås i butikker og online hos Komplett, Elgiganten og andre autoriserede forhandlere. Den vejledende pris er 2.049 kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere