Artikel top billede

(Foto: Steve Woods)

Saxo Bank fyrer hver 10. it-medarbejder

Saxo Bank masse-uddelte mandag fyringssedler blandt selskabets it-ansatte, hvor knap hver 10. er blevet opsagt.

Danske Saxo Bank har fyret 21 ansatte i selskabets it-afdeling. Det skete i går mandag, hvor de 21 medarbejdere blev fritstillet.

Saxo Bank meddeler, at fyringsrunden skyldes, at de 21 stillinger bliver nedlagt, fordi Saxo Bank fremover alene vil satse på at videreudvikle eksisterende produkter.

"Vi har lagt hele banken om og har skåret ned på udviklingen af nye it-opgaver. I stedet fokuserer vi nu på at videreudvikle de eksisterende produkter, som vi tjener penge på, hvilket især vil sige Saxo Trader," siger Kasper Elbjørn, pressechef i Saxo Bank.

Stillinger nedlægges

Selskabet er kendt for sit uhyre indædte fokus på de liberale kerneværdier og har for længst anlagt en stil, hvor der uden tøven skaleres op og ned på medarbejderstaben i meget stort omfang, hvis det passer ind i forretningsplanen.

Selskabet meldte således ud sidste efterår, at der skulle fyres mellem 320 og 340 medarbejdere. Også dengang hed det, at især it-afdelingen ville blive ramt.

Ifølge Kasper Elbjørn nedlagde Saxo Bank 269 stillinger i Danmark samt 309 stillinger på verdensplan sidste efterår.

Kasper Elbjørn understreger, at den nuværende fyringsrunde bygger på, at de 21 stillinger og deres funktioner reelt bliver nedlagt.

Saxo Bank har efter mandagens afskedigelser 181 ansatte i it-afdelingen. Heraf er de 15 blevet ansat siden 1. januar - primært i nyoprettede stillinger, mens selskabet i alt har fyret 47 it-medarbejdere siden 1. januar.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere