Apple sagsøgt på grund af iPod Nano

Sagsøger hævder, at Apple kendte til defekt skærm, men valgte at ignorere problemet, da musikspilleren blev sendt på markedet.

Indhold

Den nye iPod Nanos skærm er skrøbelig og bliver nemt ridset. Apple har ellers redet på en popularitetsbølge efter at firmaet begyndte at gøre sig gældende på markedet for internetbaseret musik med produkter og tjenester som iPod og iTunes.

Men som vi allerede har fortalt her på PC World Online, har lanceringen af iPod Nano været problematisk for Apple. Det er oven i købet kommet så vidt, at flere sure Apple-kunder har startet deres egne websteder i protest mod problemet.

Og intet er som bekendt så slemt, at det ikke kan blive værre.

Nu har Apple nemlig også fået et sagsanlæg på halsen på grund af de defekte Nano-skærme. Det fortæller The Inquirer.

Sagen startede ved retten i San Jose, USA, den 19. oktober. Klageren, Jason Tomczak, hævder, at Apple kendte til det defekte skærmdesign, men alligevel valgte at lancere produktet på grund af den heftige konkurrence på markedet for musikafspillere.

Derved, påstår sagsøger, lod Apple en stor gruppe kunder i stikken og lod dem kæmpe med unødvendige frustrationer, besvær og udgifter, hvorved firmaet krænkede deres rettigheder som forbrugere.

Ikke overraskende er det formålet med sagsanlægget at få Apple til lommerne og betale erstatning til de brugere, der har købt en defekt iPod Nano.

Apple har angiveligt endnu ikke ytret sig officielt om sagsanlægget.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere