Avatar billede amysticllama Praktikant
18. juli 2016 - 11:10 Der er 3 kommentarer

Budget tekst og tal

Hej,

Er der nogen der har en formel eller kan hjælpe mig på vej med en løsning på følgende:

Jeg kan importere mine månedlige udgifter fra min netbnak til excel. De bliver angivet med dankort notaen, som typisk har en teks: Dankort-nor SuberB eller Dankort-note Netto.

Jeg ville gerne kunne lave en formel, så jeg ud fra teksten kan få et overblik over mine omkostninger til dagligvareindkøb og andet.

Således at al tekst vedr. Suber B, Netto, Føtex m.v. bliver regnet sammen.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jensen363 Forsker
18. juli 2016 - 11:35 #1
Hvis du har tekst og tal I hver sin kolonne I regnearket, så er Pivot det bedst forslag jeg kan foreslå :-)
Avatar billede ebea Ekspert
18. juli 2016 - 12:22 #2
Hvis du har tekst i kolonne A, og beløb i kolonne B, så kan du bruge denne formel, hvor du selv tilretter teksten, til den du skal bruge ifølge bonnen.
I dette eks. er der brugt SuberB
=SUM.HVIS($A1:$A50;"*SuberB*";$B1:$B50)
Avatar billede ebea Ekspert
18. juli 2016 - 12:31 #3