Avatar billede MrHook Praktikant
09. november 2017 - 10:02 Der er 6 kommentarer

LOPSLAG med 2 kriterier

Håber nogen kan hjælpe ,

Jeg skal hente en leveringsdato ud fra et ark med ordrenummer og linjenummer, B = ordrenummer C = linjenummer.

har prøvet med nedenstående:

=HVIS(LOPSLAG(B4;'Ark3'!$A$2:$K$6304;1;FALSK)=B4;LOPSLAG('Ark1'!C4;'Ark3'!$B$2:$K$6304;7;FALSK);"ikke fundet")

Ovenstående giver alle linje "1" samme dato og tager ikke udgangspunkt i B.
Avatar billede anedi Ekspert
09. november 2017 - 10:16 #1
Prøv evt. med en indeks/sammenlign funktion:
=INDEKS('Ark3'!$A$2:$K$6304;SAMMENLIGN(B4&C4;'Ark3'!$A:$A&'Ark3'!$B:B;0);8)

Det er en matrixformel, så du skal holde CTRL og SHIFT nede inden du trykker ENTER.

Vh
Anedi
Avatar billede MrHook Praktikant
09. november 2017 - 10:51 #2
Mange tak for det hurtige svar :)

Det virkede på min ene dato, men når jeg prøver at sætte den ind som forneden for at køre den igennem et andet ark, returnerer den 0?

=INDEKS('Ark2'!$A$2:$K$6304;SAMMENLIGN(B2&C2;'Ark2'!$A:$A&'Ark2'!$B:B;0);8)
Avatar billede MrHook Praktikant
09. november 2017 - 11:04 #3
Tilføjelse, der er underlinjer på nogen af ordre linjerne, har prøvet med nedenstående men den returnerer #IT, hvor fejler den?

=INDEKS('Ark3'!$A$2:$K$6304;SAMMENLIGN(B273&C273&D273;'Ark3'!$A:$A&'Ark3'!$C:C;0);8)
Avatar billede anedi Ekspert
09. november 2017 - 11:12 #4
#2
Jeg ved ikke hvorfor den viser 0 (den viser dog noget). Er du sikker på, der står en dato i kolonne H (som vist var den vi slog op i)?

#3 skal have en tilføjelse tror jeg:
=INDEKS('Ark3'!$A$2:$K$6304;SAMMENLIGN(B273&C273&D273;'Ark3'!$A:$A&'Ark3'!$C:C&'Ark3'!$D:D;0);8)
Avatar billede MrHook Praktikant
09. november 2017 - 11:35 #5
Angående #2
Vi slog op i H og der står også en dato - ark 2 og 3 ligner hinanden.

Angående #3
Den returnerer #IT igen, =INDEKS('Ark3'!$A$2:$K$6304;SAMMENLIGN(B273&C273&D273;'Ark3'!$A:$A&'Ark3'!$C:C&'Ark3'!$D:D;0);8) - skal markeret tekst ikke også indholde 3 kolonner hvis vi søger efter 3 værdier?
Avatar billede anedi Ekspert
09. november 2017 - 14:16 #6
Jeg kan ikke se, der skulle være forskel på om du søger i Ark2 eller Ark3.
Prøv at tjekke, hvad der står i B2 og C2. Kan de ordre- og linjenumre genfindes i ark 2? Formlen gengiver resultatet, fra det første match den finder. Så, hvis du har ordrenr. 1 og linjenr. 2 stående i to forskellige rækker, vil det være det første resultat der kommer frem. Hvis du har mulighed for at uploade et anonymiseret eksempel via Dropbox eller lignende, vil jeg gerne kigge på det.

Og jo, den markerede tekst skal også indeholde tre kolonner. Det gør den også, så vidt jeg kan se. Kolonne A, C og D.

Vh
Anedi