Avatar billede Mobumfe Praktikant
10. november 2017 - 10:06 Der er 6 kommentarer

Betinget formatering afhængig af Sand/Falsk formel

Hey - håber at der er nogen der kan hjælpe. Jeg har prøvet via flere vejledninger, bl.a. herfra, men uden held...

Jeg har en Sand/Falsk formel i Kolonne AL:
=OG([@Kolonne11]<=[@Kolonne112]; [@Kolonne112]<=[@Kolonne12225])

Dvs. sandt udsagn hvis tal i kolonne 11 er mindre eller lig med kolonne 112 og at k.112 er mindre eller lig kolonne 12225:  11 ≤ 112 ≤ 12225

Hertil ønsker jeg at ændre enten baggrundsfarve eller endnu bedre ikon i stedet for Sand/Falsk tekst i kolonne AL.
Fx når formlen i AL er SAND, så skiftes der farve til grøn baggrund. Og ved FALSK til rød baggrund. Eller til ikonerne: √ og X

Så hvordan gør jeg det? Hjæææælp :-D
Avatar billede finb Ekspert
10. november 2017 - 10:10 #1
I betinget formattering:

betingelse 1:
=OG([@Kolonne11]<=[@Kolonne112]; [@Kolonne112]<=[@Kolonne12225])

betingelse 2:
=ikke(=OG([@Kolonne11]<=[@Kolonne112]; [@Kolonne112]<=[@Kolonne12225]))
Avatar billede Mobumfe Praktikant
10. november 2017 - 10:43 #2
Tak for svar finb.

Det hjælper desværre ikke..

Jeg har forsøgt ved at anvende:
"Brug en formel til at bestemme, hvilke celler der skal formateres"
Og har kopieret dine betingelser 1 og 2 ind i to separate regler/betingelser.

Jeg får flg. besked:
"Der er et problem med denne formel. Prøver du at skrive en formel? Når det første tegn er et lighedstegn (=) eller et minustegn, tror Excel, at det er en formel:.... Prøv at starte med apostrof (')..."

Har så forsøgt med ('), men hjælper ikke - dog kan accepterer den formlen modsat før.

Har også forsøgt med at kopiere dine betingelser ind uden (=) først. Men ej heller hjælper det. :-(
Avatar billede finb Ekspert
10. november 2017 - 11:22 #3
betingelse 2:
=ikke(OG([@Kolonne11]<=[@Kolonne112]; [@Kolonne112]<=[@Kolonne12225]))
Avatar billede Mobumfe Praktikant
10. november 2017 - 11:39 #4
hmmm, stadig ingen held..

Jeg gør højest sandsynlig noget forkert - eller har ikke fået oplyst korrekt om mit ark.
Jeg lever med det som  det er pt. og prøver måske igen.
Men mange tak for dine svar finb.
Avatar billede finb Ekspert
10. november 2017 - 12:04 #5
Prøv:

betingelse 1:
=OG(indirekte(1;11)<=indirekte(1;112);indirekte(1;112)<=indirekte(1;12225))

betingelse 2:
=ikke(OG(indirekte(1;11)<=indirekte(1;112);indirekte(1;112)<=indirekte(1;12225))
Avatar billede Mobumfe Praktikant
10. november 2017 - 12:31 #6
Tak, men desværre.