Avatar billede Martin K. Novice
25. september 2020 - 14:39 Der er 1 kommentar

SUM fra drop down

Jeg er ved at opsætte et budgetskema og vil indskrive en SUM-funktion ud fra en drop down for valg af måned. Hele budgetskemaet er skrevet op med tal osv, men når jeg vælger fx. Marts i drop down, så vil jeg i en ny celle gerne kunne se SUM for hele måneden - Men hvordan skriver jeg funktionen?
Avatar billede Jan K Ekspert
25. september 2020 - 23:28 #1
Bruger Filter på måneden og indsæt en SUBTOTAL formel i den celle, hvor du vil have summen stående =SUBTOTAL(9;det område, du har tal i, der skal lægges sammen). 9-taller i subtotal betyder SUM.