Dating-konger sender tøjbiks ud i Norden

Den danske online-tøjbutik Trendsales har efter entre fra Dating.dk-stifterne kurs ud af Danmark. Inden for et halvt år starter den lille biks op i Norge.

Inden for et halvt bevæger den danske net-tøjbutik Trendsales sig ind på det norske marked. Det er konsekvensen af, at selskabet bag Dating.dk, Freeway, i august overtog halvdelen af butikken fra de to stiftere Martin F. Andersen og Bo Eriksen.

»Vi har allerede mange brugere i Norge, så det er det er et naturligt sted for os at starte,« forklarer Martin F. Andersen til IT-avisen ComON.

Udover Norge står Sverige og England også på destinationslisten for den lille onlinebutik, der startede i 2002 som et fritidsprojekt. Efter Freeways entre i selskabet er de to stiftere nu fuldtidsbeskæftiget med onlinebutikken.

Stigende besøgstal
Trendsales er en online-markedsplads, hvor primært private sælger og køber tøj, brugskunst og lignende af hinanden. Interessen for den lille butik har været støt stigende, forklarer stifterne. I september var der 44.000 annoncer på sitet, og i oktober tyder meget på, at det tal vokser til 60.000, forklarer Martin F. Andersen, der opgiver brugertallet til 30.000. Ifølge besøgssitet Chart.dk har Trendsales 13.000 daglige besøgende.

Hidtil mens de to kammerater drev sitet alene, lå omsætningen på under 50.000 kroner om måneden, men i første regnskabsår går Freeway efter at banke salget op på mellem to og tre millioner kroner.

Omsætningen stammer hovedsageligt fra salg af fremhævede annoncer, som Trendsales tjener 3-5 kroner på pr. styk. Dertil kommer to procents kommission på køb formidlet via betalingssystemet eWire. På nuværende tidspunkt har Trendsales dog kun tjent 4.000 kroner ad den vej.

Flere virksomheder skal ind på portalen
For at tøjbutikken kan gennemføre sin vækstplan er det dog nødvendigt at få flere virksomheder til at tilbyde varer på sitet. Derfor opretter Trendsales efter nytår en ny sektion udelukkende for erhverv.

»Inden for det første halvår skal vi have minimum 20 virksomheder til at bruge os. På lidt længere sigt er det målet at få større virksomheder som eksempelvis Munthe plus Simonsen og Dyrberg/Kern med, men det kræver dog, at vi bliver væsentlig større,« fortæller Martin F. Andersen og afslører at, det i øjeblikket hovedsageligt er uprøvede designere og andre webbutikker, der sælger på sitet.

Men potentialet burde være der for eksempel Munthe plus Simonsen. I gennemsnit bliver der på Trendsales søgt på tøj fra den danske designduo en gang i minuttet døgnet rundt.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Supporters A/S

    It-driftskonsulent på Sjælland

    Region Sjælland

    Banedanmark

    Cyber Security Manager

    Københavnsområdet

    Rambøll Management Consulting

    Senior Software Engineer

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S