Her er verdens dyreste spil

To flop på top 5 over dyreste spil.

Listen over verdens dyreste spil viser, at penge ikke er en genvej til succes. To af spillene på top fem-listen floppede kommercielt, mens et af spillene slet ikke er udgivet endnu.

Det dyreste spil er nyklassikkeren Grand Theft Auto 4, der kostede udviklerne Rockstar Games over 100 millioner dollars at udvikle. Lige efter følger Gran Turismo 5, der indtil videre har kostet 80 millioner dollars. Det er endnu ikke færdigt. På tredjepladsen ligger Segas Shenmue, der kostede 70 millioner at producere. Selv om spillet havde en masse specielle kvaliteter, blev det aldrig en succes, og kort efter sagde Sega helt farvel til Dreamcast og hardware konsolbranchen. Efter Shenmue følger Too Human, der kostede over 60 millioner dollars og floppede fælt.

De følgende spil er Metal Gear Solid 4, Halo 3, APB (uudgivet MMO), LA Noire (uudgivet fra Rockstar Games), Final Fantasy XII og Killzone 2.

Se mere her.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S