Telia har fået 21.000 nye bredbåndskunder

Telia har succes som bredbåndsleverandør. På et år har selskabet fået 21.000 nye kunder og er nu oppe på 138.000.

Teleselskabet Telia har fået 21.000 nye bredbåndskunder på et år. Dermed har selskabet 138.000 bredbåndskunder.

Det oplyser direktør i TeliaStofa, Ole Simonsen, på baggrund af den seneste halvårsrapportering til IT- og Telestyrelsen. Selskabet er nu oppe på 138.000 kunder, mod 117.000 på samme tidspunkt sidste år.

»Bredbånd er for alvor blevet en god forretning for os, og vi er godt tilfredse med at være den andenstørste bredbåndsleverandør i Danmark,« lyder det fra Ole Simonsen.

Der er dog stadig et stykke op til nummer et på det danske bredbåndsmarked, TDC. Det havde ved udgangen af 2. halvår 2004 i alt godt 660.000 bredbåndskunder fordelt på ADSL og kabelmodem.

Ole Simonsen kender ikke de nøjagtige tal, for hvor mange ADSL-kunder det er lykkedes for Telia at skaffe i hovedstaden.

Telia har da også fortsat størstedelen af sine bredbåndskunder på kabelmodem via StofaNet. Størstedelen af kunderne bor ligeledes i provinsen, hvor TeliaStofa står stærkt på Kabel-tv.

Netop derfor startede Telia også i februar i København med at tilbyde bredbånd via ADSL. Og det er et projekt, som man vil afvente erfaringerne af.

»Vi har nogle indikatorer, der peger den rigtige vej, men det er for tidligt at konkludere noget om, hvordan det er gået med ADSL i København. Når året er omme, vil vi evaluere på projektet og bruge erfaringerne i kommende udvidelser af vores forretning,« siger Ole Simonsen fra TeliaStofa.

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra QNAP

QNAP High Availability sikrer kontinuerlig storage-tjeneste og systemtilgængelighed

QNAP High Availability er nem at implementere og bruge – og omkostningseffektiv. Perfekt til mindre virksomheder og professionelle med små budgetter.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil