Forsoningsmøde om mobil-kundeskift

TDC og selskabet konkurrenter mødes i denne uge med det formål at finde en løsning på de mange fejl i forbindelse med flytningen af mobilkunder fra et selskab til et andet.

Det tyder på, at de stridende parter i mobilbranchen.er ved at blive gode venner igen. TDC har indkaldt Tele2 til forsoningsmøde i denne uge med det formål at finde en løsning på problemerne.

»Vi er helt klart interesserede i at få løst problemerne, og det er glædeligt, at TDC nu har taget kontakt til os. Det koster jo en masse ressourcer - både hos os og dem - og kommer ingen til gode. Slet ikke kunderne,« fortæller Tele2s markedsdirektør Thomas Nistrup til IT-avisen ComON.

Han forklarer, at det generelt er et »brancheproblem« og, at branchen derfor som helhed er meget interesseret i at finde en løsning. På fastnetområdet fungerer det fint, forklarer Thomas Nistrup, men endnu er der ikke de samme forretningsgange på mobilområdet.

»Man bør kunne lave et moderne system, der fungerer elektronisk, så kunder kan blive flyttet fra et selskab til et andet på én dag. Dertil kommer den tid, det tager at lave et sim-kort. Men samlet bør tiden ikke være længere end maksimalt syv arbejdsdage,« siger Thomas Nistrup.

Et af de nuværende problemer er, at når Tele2 får fat i eksempelvis en Telmore-kunde, kan selskabet ikke identificere om kunden er i stald hos TDC, Telmore eller en helt tredje, der bruger TDCs netværk, fordi det nuværende system ikke kan skelne mellem selskaberne.

Derfor sender Tele2 typisk anmodningen til TDC, der hvis de ikke kan genkende kunden, afviser skiftet.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S