Forsoningsmøde om mobil-kundeskift

TDC og selskabet konkurrenter mødes i denne uge med det formål at finde en løsning på de mange fejl i forbindelse med flytningen af mobilkunder fra et selskab til et andet.

Det tyder på, at de stridende parter i mobilbranchen.er ved at blive gode venner igen. TDC har indkaldt Tele2 til forsoningsmøde i denne uge med det formål at finde en løsning på problemerne.

»Vi er helt klart interesserede i at få løst problemerne, og det er glædeligt, at TDC nu har taget kontakt til os. Det koster jo en masse ressourcer - både hos os og dem - og kommer ingen til gode. Slet ikke kunderne,« fortæller Tele2s markedsdirektør Thomas Nistrup til IT-avisen ComON.

Han forklarer, at det generelt er et »brancheproblem« og, at branchen derfor som helhed er meget interesseret i at finde en løsning. På fastnetområdet fungerer det fint, forklarer Thomas Nistrup, men endnu er der ikke de samme forretningsgange på mobilområdet.

»Man bør kunne lave et moderne system, der fungerer elektronisk, så kunder kan blive flyttet fra et selskab til et andet på én dag. Dertil kommer den tid, det tager at lave et sim-kort. Men samlet bør tiden ikke være længere end maksimalt syv arbejdsdage,« siger Thomas Nistrup.

Et af de nuværende problemer er, at når Tele2 får fat i eksempelvis en Telmore-kunde, kan selskabet ikke identificere om kunden er i stald hos TDC, Telmore eller en helt tredje, der bruger TDCs netværk, fordi det nuværende system ikke kan skelne mellem selskaberne.

Derfor sender Tele2 typisk anmodningen til TDC, der hvis de ikke kan genkende kunden, afviser skiftet.

Læses lige nu

    Event: SAP Excellence Day 2026

    It-løsninger | Nordhavn

    Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

    24. februar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension