Obama må tage sin Blackberry med i Det Hvide Hus

USAs nye præsident har fået lov til at bruge sin elskede Blackberry i sit daglige arbejde. Det var det ellers tvivl om helt frem til indsættelsen.

Brugen af internettjenester og ikke mindst sin Blackberry var med til at sikre Barack Obama et image under valgkampen som en moderne kandidat, der er med på noderne.

Men meget tydede på, at han måtte lægge det udstrakte brug af elektroniske tjenester og hjælpemidler på hylden, når han trådte ind i Det Hvide Hus.

Men det skal han alligevel ikke.

En talsmand fra Det Hvide Hus udtaler:

»Præsidenten har en BlackBerry via et kompromis. Han kan i et begrænset omfang bruge den til at holde sig orienteret med sine rådgivere og en lille gruppe af private venner«.

Kompromiset består i, at han som sagt kun kan kontakte en lukket gruppe af personer, og at der er lagt yderligere sikkerhedsforanstaltninger på telefonen.

Obama er ellers blevet rådet til at slukke for sin Blackberry. Blandt andet af sikkerhedshensyn.

Tidligere præsidenter har afholdt sig fra at bruge emails, fordi de betragtes som en del af det materiale, der skal gemmes for eftertiden, og som der kan kræves agtindsigt i. Det vurderes, at mail fra Blackberryen også omfattes af denne lov. Meget private beskeder kan dog være indtaget, vurderer Obamas rådgivere.

Hverken George W. Bush eller Bill Clinton brugte email i deres periode som præsidenter.






Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Her er Microsofts planer med Windows for 2021: Pønser på fire nye versioner
Windows 10 vil udkomme i et væld af nye afskygninger i det kommende år. Få overblikket her.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan grundlægger du en datacenterstrategi
Covid-19 understregede behovet for at kunne administrere datacentret på afstand – og for at lade virksomhedens øvrige medarbejdere løse endnu flere opgaver hjemmefra. Det har givet en lang række erfaringer, som kan komme din organisation til gavn på jeres videre digitale rejse. Herunder om, hvordan man optimerer forbindelsen mellem applikationer og data – og om, hvordan man målrettet placerer specifikke workloads, hvor det giver den største forretningsmæssige værdi. Det kan du læse meget mere om i denne hvidbog.