Business Objects satser stort i Danmark

I maj hyrede business intelligence-leverandøren Business Objects den tidligere danske Novell-direktør Mette With Petersen til sit første danske kontor. Og nu proklamerer virksomheden en ambitiøs plan for Danmark, som blandt andet vil bringe antallet af medarbejdere op på 25 i løbet af et par år.

Hensigten er at erobre 20 procent af det danske marked for business intelligence-software.

For at nå målet er direktør Mette With Petersen og et par medarbejdere nu i gang med at etablere en salgskanal med betydelig flere forhandlere end hidtil, hvor det danske salgsarbejde har haft udgangspunkt i distributøren Component Software.

»Vi skal have flere partnere. Vi er i fuld gang med at rekruttere dem,« forklarer Mette With over for CRN.

Det ønskede niveau er 10 til 15 VARer og fire systemintegratorer spredt passende ud over hele landet. Mette With Petersen peger på Axapta-partnere som interessante. I det hele taget er Navision-kanalen i fokus, og man bestræber sig også på at få partnere, som kan medvirke til at skabe branchetilpassede versioner af Business Objects' applikationer.

Hun forklarer, at Business Objects' produktsortiment rækker fra enkle rapporteringsværktøjer, som blev købt fra Crystal Decision, til komplekse analyseredskaber. Det betyder, at man kan levere software, som passer til både små forhandlere med SMB-kunder og til enterprise-rettede partnere, hvilket angiveligt skulle adskille Business Objects fra en konkurrent som Cognos, der har fokus på enterprise-kunderne.

Business Objects tilbyder certificeringer på en række niveauer, og nogle af kurserne er delvist webbaserede, mens andre kræver kursusdage i Stockholm, hvor det nordiske hovedkvarter befinder sig.

I morgen markerer leverandøren ved et arrangement i Holte premieren på Business Objects 6.5. Samtidig arrangeres et seminar for et halvt hundrede kunder og partnere.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S