Boresko-direktør Jan Grye Pedersen har fuldstændig ret i sin kritik af it-forhandleres manglende evne til at sælge mobilt bredbånd, indrømmer CBC-kædens direktør Peder Hvejsel blankt.
»Det er en udfordring. Det er svært at blive bedre og adaptere nye forretningsområder med en anden metodik. Vi er gået i gang, men som med al uddannelse tager det tid. Men det er vigtigt, at vi får fat i det mobile bredbåndsmarked. Forretningerne er nødt til at udvikle sig,« siger Peder Hvejsel til CRN.
Han erkender at mange af CBC-forhandlerne ikke er kommet rigtig i gang med at sælge mobile bredbåndsabonnementer.
»Men det skal vi. Det er dumt, hvis vi bare leverer en bærbar computer til kunden, og så bagefter sender kunden ned til Telia eller TDC for at få mobilt bredbånd. Det har alle medlemmerne også erkendt. Nu skal vi til at gøre noget ved det,« siger Hvejsel.
Kædens medlemmer er allerede blevet undervist som følge af et samarbejde med Telekæden. Det skal følges op med flere initiativer.
»Nu kommer mobilt bredbånd også som taletidskort. Det er et lidt andet marked. Men det forventer vi os en del af, fordi det ikke er så besværligt at sælge som et abonnementer, når det ikke skal registreres,« siger Hvejsel.