Acer satser på multibrand-strategi

Acer betræder nye græsgange ved at samle en gruppe af flere brands,
der tilsammen skal dække hele markedet. Acers eget mærke
skal have et løft og blive high-end.

På en global pressekonference præsenterede Acer i slutningen af september sin strategi for mærket Acer, samt for de nytilkøbte mærker
Gateway, Packard Bell og eMachines.

I stedet for at integrere de opkøbte mærker under Acer-navnet, eller lade dem fortsætte som individuelle mærker, bliver de organiseret som en samlet Acer Group. Her skal de opdeles, så de tilgodeser hver deres segment, som de skal brandes til.

Multibrand-strategier er ikke almindeligt i it-branchen, men meget brugt i mange andre brancher, for eksempel i tøj- og bilindustrien.

Ved at etablere flere brands håber Acer-gruppen at skabe en individuel identitet for hvert mærke, så kunderne ikke bliver i tvivl om, hvad de enkelte mærker repræsenterer.

»Ved at have flere brands vil vi udnytte synergierne af de andre mærker, og håber selvfølgelig på den måde, at én plus én giver mere end to,« siger Acers B2B ansvarlige i Danmark, Poul Bisgaard.

Den nye opdeling har givet anledning til at give Acer-mærket mere værdi.

»Vi hæver Acer-brandet højere op. Det har indtil nu været synonym med meget billige priser. Men vi vil gerne gøre Acer til et highend
brand,« siger Poul Bisgaard.

Det har allerede nu betydet en højere gennemsnitspris på Acer produkter.

»Vi vil dække hele spektret, og ved at hæve prisen har vi ramt nogle nye segmenter,« forklarer Poul Bisgaard.

Læs mere i CRN nummer 18, der er på gaden i dag.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Systematic

    Systematic og Helsing vil gøre droner til en integreret del af fremtidens beredskab

    Samarbejdet mellem Systematic og Helsing skal styrke Europas kontrol over egne forsvarsdata – og bringe militær og civil sikkerhed tættere sammen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job