Ibas går ind i kanalen

Med ansættelsen af en dansk landechef og et spritnyt partnerskab med Norsoft har Ibas taget første store skridt i sin nye kanalstrategi.

De seneste måneder har Henrik Andersen brugt på at sætte sig ind i sin nye arbejdsplads - og fastlægge en klar kanalstrategi. Han er netop tiltrådt som ny dansk landechef.

»Vi har vendt bøtten og skal ud i kanalen,« slår han fast og forklarer:
»Ibas har tidligere været lidt frem og tilbage og faktisk haft en lidt grumset strategi, hvor man har gjort lidt af hvert. Men min opfattelse er, at uden partnere kan man ikke klare det.«

Henrik Andersen fortæller, at Ibas har tre ben at stå på, sletning, rekonstruktion og efterforskning, hvor datarekonstruktion har været kerneområdet. Det vil han gerne lave om på - forstået på den måde, at hans mål er, at alle tre dele skal fylde lige meget.

»Det er et spørgsmål om at have et givent mål på min omsætning. Og jeg kan se, at omsætningen på datarekonstruktion er ganske fornuftig, så det kunne være rart også at få de to andre områder op også.«

»Umiddelbart er det datasletning, der egner sig til kanalen - men de to andre produkter kan så give en merværdi i salget; det er sidegevinsten,« siger han.

Og nu er den første distributør også på plads. 1 december begyndte partnersamarbejdet mellem Ibas og Norsoft, der har omkring 500 forhandlere med fokus på sikkerhed.

»Vi vil gerne have en ren strategi,« siger Henrik Andersen, der forklarer, at Ibas fortsat vil stå for salgssupporten, mens distributøren har det rent administrative omkring selve produkthåndteringen.

»Vi er godt klar over, at det stadig et nichéområde - forhandlere og partnere må gerne have god viden på området, men de behøver ikke vide alt. Så vi går gerne ud og hjælper. Og der er ikke noget, der er for stort eller for småt,« fastslår Henrik Andersen, der i øjeblikket er på udkig efter flere at samarbejde med.

»Det er ikke nødvendigvis et område, der kræver særlig meget specialviden - det er meget nemt at håndtere produktet,« siger han og tilføjer, at et par timer er nok til at blive sat ind i det.

Målet er omkring ti partnere, så avancen kan holdes på de cirka 25 procent, der gør det interessant for alle parter.

Læs hele artiklen i det trykte nummer af CRN, der udkommer i dag

Mere om samme emne

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S