Microsoft-veteran skal sælge cloud-løsninger

Nis Bank Lorenzen forlader jobbet som marketingdirektør i Microsoft for at blive partner i cloud-forhandleren Belsø It.

Efter 13 år hos Microsoft skifter Nis Bank Lorenzen visitkort og bliver partner og medejer i Belsø It. Her skal han styrke satsningen på at flytte SMB-kunder fra traditionelle server/storageløsninger og over på Microsofts cloud-teknologier som Office 365, Azure og Intune.

»Jeg har i flere år talt med mine gamle kolleger i Belsø IT om, at vi skulle lave forretning sammen. Skiftet er min måde at tackle 40 års-krisen. Nogle køber en sportsvogn, mens jeg vælger at blive selvstændig,« siger Nis Bank Lorenzen.

Han mener, at mange forhandlere er tøvende i forhold til at kaste sig ud i at sælge cloud. Det åbner muligheder for mindre spillere i markedet.

»Cloud betyder, at der forsvinder nogle penge ud af kanalen, og jeg fornemmer, at mange forhandlere står lidt på hælene, når det gælder cloud. Men vi ser forretningsmæssige muligheder i at hjælpe kunder med at integrere deres nuværende infrastruktur med cloudydelser. Kunderne har stort fokus på omkostninger. Med cloud får de ændret deres it-udgifter fra engangsinvesteringer til abonnementsbaserede omkostninger, som kan skaleres efter behov,« siger han og sammenligner cloud med situationen, hvor husejerne i stor stil udskiftede deres tradtionelle oliefyr med fjernvarme.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED-Data A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Microsofts løsninger: Mod den store digitale transformation

Vi er for fuld fart i gang med den store digitale transformation, der med smarte it-systemer kommer til at ændre en meget stor del af vores processer, produktion og måde at arbejde på. På denne konference vil du kunne høre om de seneste bud på it-systemer, der i Microsoft-universet understøtter kursen mod den digitale transformation og smart it-udnyttelse.

28. februar 2017 | Læs mere


Bliv klar til EU's persondataforordning: It-opgaver, ansvar og teknologiske muligheder

EU's persondataforordning træder i kraft 25. maj 2018, og det er en stor opgave at få gjort it-setuppet i organisationerne klar. Få overblik over regler og konsekvenser for it-afdelingen og virksomhedens it-ansvarlige, samt indblik i en stribe teknologier, der kan hjælpe til at efterleve kravene.

01. marts 2017 | Læs mere


Bliv klar til EU's persondataforordning: It-opgaver, ansvar og teknologiske muligheder

EU's persondataforordning træder i kraft 25. maj 2018, og det er en stor opgave at få gjort it-setuppet i organisationerne klar. Få overblik over regler og konsekvenser for it-afdelingen og virksomhedens it-ansvarlige, samt indblik i en stribe teknologier, der kan hjælpe til at efterleve kravene.

08. marts 2017 | Læs mere






CIO
It-chef i dybet: "Hele vores it-infrastruktur er jo bygget op fra bunden, og alt - inklusive mig selv - forsvinder jo, når vi er færdige i 2018"
Interview: Martin Lauritsen er it-chef på Metro-byggeriet i København, hvor han skal holde internettet i gang og industrispioner ude af 22 byggepladser i hovedstaden. Det er noget af en opgave.
Comon
Sådan installerer du Googles bil-system, Android Auto, på din smartphone
Android Auto har indtil nu krævet en bil med indbygget computer med touchskærm for at kunne fungere. Nu kan du installere systemet på din Android-telefon og benytte den som bil-computer og navigations-system. Se her, hvordan du gør.
Channelworld
Tidligere Atea-boss Claus Hougesen er færdig som direktør i 3A-it: Her er årsagen
Claus Hougesen er stoppet som administrerende direktør for 3A-it og har i stedet overladt posten til Preben Jensen, der ligeledes har en fortid hos Atea.
White paper
Sådan øger du din konkurrencefordel ved investering i nye it-systemer
Sådan øger du antallet af kunder uden at øge bemandingen, få mindre stress i hverdagen og et langt bedre forhold til kunderne end tidligere.