Malaysia kræver Wi-Fi i alle restauranter

I Kuala Lumpur er der nu lovkrav om, at alle spisesteder skal tilbyde trådløst internet til gæsterne.

Artikel top billede

Mad, drikke - og trådløst internet. Malaysia kræver nu at alle restauranter i hovedstaden Kuala Lumpur skal installere et trådløst netværk, som gæsterne kan bruge - enten gratis eller mod en rimelig pris. Det skriver NewStraitsTimes.

Bystyret har besluttet at Wi-Fi skal være et krav når man søger om licens til at åbne et nyt spisested eller søger om at få en eksisterende licens fornyet.

Det gælder for alle restauranter, barer, cafeer og andre steder med udskænkning af drikkevarer eller servering af mad.

Kravet gælder dog kun hvis stedet har en størrelse på mere end 120 kvm.

Byens borgmester Tan Sri Ahmad Fuad Ismail siger til avisen at man er ved at oprette en database over alle restauranter med Wi-Fi i byen. Det nye krav skal gælde fra april.

Myndighederne overvejer selv at installere trådløst internet på markedspladser rundt omkring i hovedstaden.

Allerede i 2008 forsøgte man at etablere et netværk af gratis hotspots i byen. Det blev til 1.500 hotspots installeret af udbyderen WirelessKL, men den aftale udløber nu og disse hotspots bliver deaktiveret igen.  

Borgmesteren begrunder denne beslutning med, at man nu vil give andre operatører en chance for at tilbyde bedre forbindelser til mere fordelagtige priser.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Steffen Bendix Søjberg som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Rødekro. Han kommer fra en stilling som Systemadministr,og har været i branchen i mange år. Nyt job
    Pinksky ApS har pr. 1. maj 2026 ansat Dan Toft, 29 år,  som Rådgivende konsulent, Partner. Han skal især beskæftige sig med digitalisering med Microsoftplatformen. Han kommer fra en stilling som Microsoft 365 & SharePoint Specialist hos Evobis ApS. Han er uddannet datamatiker. Han har tidligere beskæftiget sig med Microsoft 365 og SharePoint udvikling. Nyt job

    Dan Toft

    Pinksky ApS

    Immeo har pr. 1. maj 2026 ansat Sofie Amalie Buur som Consultant. Hun kommer fra en stilling som Frontend Engineer & UI/UX Designer hos Valyrion. Hun er uddannet Cand.it. Softwaredesign ved ITU. Nyt job