Bliv Facebook- og Twitter-konge med denne app

Med Hootsuite kan du overvåge de sociale medier og planlægge dine opdateringer langt frem i tiden.

Artikel top billede

(Foto: DENNIS G. JARVIS)

De sociale medier kan være et uoverskueligt hav af opdateringer, check-ins og links. Og det bliver især uoverskueligt at følge med i, hvis du ikke har tid til at logge ind på alle de forskellige netværk hver eneste dag. 

Derfor er et af de bedste råd til dig, at du bør samle dine sociale medier i én app. Det gælder især, hvis du bruger sociale medier professionelt.

Det findes der en del apps, der kan hjælpe dig med.

Eksempelvis den meget populære app TweetDeck, der sidste år blev opkøbt af Twitter, men her i spalterne har vi også omtalt BufferApp, der lader dig planlægge dine opdateringer lang tid i forvejen.

Bliver brugt af Obama

En tredje populær app til dette formål er denne skribents personlige favorit, Hootsuite.

Den helt store fordel ved at bruge en app som Hootsuite er, at du kan opdatere alle dine sociale netværk på én gang - uanset om det er en Twitter-, LinkedIn-, Facebook- eller FourSquare-profil.

Hootsuite bliver brugt af mange store og poulære brands. Heriblandt det amerikanske teknologi-magasin Wired samt præsident Obamas administration, der bruger app'en til at kontrollere Det Hvide Hus' twitter-konto.

Brug app eller hjemmeside

Hootsuite findes som app til Android, iPhone og iPad, men du kan også bruge hootsuite.com til at lave opdateringer, når du sidder ved din almindelige computer.

Du skal dog være opmærksom på, at især via hjemmesiden kan Hootsuite virke en anelse kompliceret og uoverskuelig, når du første gang logger ind. Men det er dog ikke helt så kompliceret, når du først lige får overblikket over hjemmesiden.

For at komme i gang skal du blot tilføje en såkaldt "stream" til din skærm. En stream er den strøm af opdateringer, som er synlig for dig.  Og det fede ved Hootsuite er, at det er ret let at tilpasse dine streams, så du kan sortere de overflødige opdateringer fra.

På den næste side kan du se, hvordan du gør.

Sådan opdager du, når folk skriver om dit firma

Du kan eksempelvis lave streams, hvor det kun er opdateringer fra særligt udvalgte folk, der er synlige 

For forretningsdrivende er det særlig interessant, at du kan oprette streams, hvori der kun indgår opdateringer, der indeholder særlige nøgleord. 

Det gør det eksempelvis muligt for dig at oprette en særlig stream, der er forbeholdt opdateringer, hvor folk nævner din virksomheds navn eller hjemmesideadresse.

Som du kan se på billedet herunder, har vi som eksempel oprettet en strøm, der samler alle tweets fra hele Twitter, hvor PC World Business Centers hjemmeside-adresse indgår.

Gør du det samme med din virksomhed, er det let for dig at blive knivskarp til at overvåge de sociale medier, og du kan hurtigt reagere, hvis utilfredse kunder skriver om dit produkt.

Let at poste links

Det er tilmed pærelet at linke til artikler via Hootsuite.

Du kan nemlig tilføje et særligt Hootsuite-bogmærke til din browsers menulinje, og med et enkelt klik på bogmærket kan du dele dine links på de sociale medier.

Desuden har Hootsuite også en statistik-funktion, som du kan købe dig adgang til. Med den er det muligt for dig at se, hvor mange der klikker på de links, du deler.

Planlæg dine opdateringer 
I en travl hverdag kan din virksomheds sociale netværkssider let gå i glemmebogen.

Derfor er det guld værd at bruge et værktøj, der lader dig planlægge dine opdateringer i forvejen. 

Det kan du med Hootsuite, og det betyder, at du i princippet i ro og mag kan sidde mandag morgen og planlægge alle din virksomhedsopdateringer på Twitter og Facebook i den kommende uge. Tilmed giver det dig den fordel, at du kan lægge dine opdateringer ud på de tidspunkter af dagen, hvor du oplever, at de får mest respons. 

Hootsuite er gratis i en basis-version, men findes også i en pro-version, hvor du for 6 dollar om måneden (cirka 35 danske kroner) slipper for reklamer og får adgang til statistik, der fortæller dig, hvor mange der klikker på de links, du deler.

Læs også:
 

Ung iværksætter: Derfor bruger jeg Twitter  

Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    EXCHANGE Driftskonsulenter til Flyvestation Karup

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Midtjylland

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead End User Services

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Softwareudviklere til Cyberdivisionens HR-systemer og Applikationer i Ballerup

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S