Paradise Hotel-succes pressede TV3 over på YouTube

Interessen for babes og bikinier overmandede teknikken hos TV3.

Artikel top billede

Halvdelen af danskerne bruger internettet, mens de ser tv. Det viser de seneste tal fra DRs "Medieudviklingen 2011" (pdf).

Det fik TV3 at føle i denne uge, hvor programmet Paradise Hotel havde premiere. Mandag og tirsdag var programmets univers på nettet ekstra populært.

"Det er korrekt, at vi havde nogle problemer i begyndelsen af ugen. Det hænger sammen med, at vi havde 50 procent flere unikke besøgende, end da vi startede sidste sæson," siger Lars Mossing, der er nytiltrådt Head of Business Development hos TV3.

Så i flere omgange var serverne overbelastet.

"Vi havde faktisk forventet en stor stigning, så det er selvfølgelig lidt utilfredsstillende, at vi alligevel ikke kunne imødekomme interessen". 

TV3 var blandt andet nødtvunget til at lægge programmet Paradise After Dark, der kun skal vises på nettet, ud på YouTube og pege seerne i den retning.

Koks i afspilleren

Men det var ikke udelukkende på grund af stor interesse for de bikini-klædte deltagere og den storbarmede bokser-søster Linse Kessler, at online-seere måtte gå forgæves efter indhold på hjemmesiden under og efter udsendelsen.

Ifølge Lars Mossing var der samtidig en fejl i stationens svenskudviklede videoplayer.

TV3 beklager sammenfaldet af de tekniske uheld og mener, at problemerne nu skulle være løst.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S