Paradise Hotel-succes pressede TV3 over på YouTube

Interessen for babes og bikinier overmandede teknikken hos TV3.

Artikel top billede

Halvdelen af danskerne bruger internettet, mens de ser tv. Det viser de seneste tal fra DRs "Medieudviklingen 2011" (pdf).

Det fik TV3 at føle i denne uge, hvor programmet Paradise Hotel havde premiere. Mandag og tirsdag var programmets univers på nettet ekstra populært.

"Det er korrekt, at vi havde nogle problemer i begyndelsen af ugen. Det hænger sammen med, at vi havde 50 procent flere unikke besøgende, end da vi startede sidste sæson," siger Lars Mossing, der er nytiltrådt Head of Business Development hos TV3.

Så i flere omgange var serverne overbelastet.

"Vi havde faktisk forventet en stor stigning, så det er selvfølgelig lidt utilfredsstillende, at vi alligevel ikke kunne imødekomme interessen". 

TV3 var blandt andet nødtvunget til at lægge programmet Paradise After Dark, der kun skal vises på nettet, ud på YouTube og pege seerne i den retning.

Koks i afspilleren

Men det var ikke udelukkende på grund af stor interesse for de bikini-klædte deltagere og den storbarmede bokser-søster Linse Kessler, at online-seere måtte gå forgæves efter indhold på hjemmesiden under og efter udsendelsen.

Ifølge Lars Mossing var der samtidig en fejl i stationens svenskudviklede videoplayer.

TV3 beklager sammenfaldet af de tekniske uheld og mener, at problemerne nu skulle være løst.

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S