Her er fem gode grunde til at bruge Evernote

Læs her hvorfor den populære app Evernote er meget end bare en notat-app.

Artikel top billede

Foto: Johan Larsson (Foto: Johan Larsson, creative common)

Der findes én notat-app, der overgår de fleste andre i popularitet.

Den hedder Evernote og findes i en gratis-version til langt de fleste smartphones og tablets.

"Men min smarthpone har allerede en indbygget notat-app. Hvorfor skal jeg så downloade Evernote," spørger du måske.

Det skal du, fordi Evernote har en masse funktioner, som den digitale notesblok på din smartphone ikke er i nærheden af at få.

Her er fem gode grunde til, at du skal begynde at bruge Evernote.

Klip og gem artikler på nettet

1. Du kan klippe artikler ud

Sidder du og reseacher på et emne ved computeren, kan du bruge Evernote til lynhurtigt at gemme alle de interessante sider og artikel, du finder.

Det eneste du skal gøre er at downloade en Evernote-app til din browser. Tidligere har vi omtalt Evernote Webclipper til Chrome, der så at sige lader dig tage udklip af hjemmeside og gemme dem hos Evernote.

Men Evernote har også lavet lignende apps til Internet Explorer, Safari og Firefox.

2. Evernote findes til alle platforme

Har du siddet og lavet research på nettet og gemt en masse websider via Evernotes Webclipper-app, kan du bagefter sætte dig hen i sofaen, slå fødderne op og kigge din reseach igennem på din tablet eller smartphone.

Det kan du, fordi Evernote findes på de fleste platforme. Evernote findes som app til iPhone, iPad, Android og Blackberry, ligesom det også findes som program til både Mac og Windows.

Hold styr på kvitteringer og fakturaer

3. Du kan holde styr på dine kvitteringer

Evernote er en fantastisk makker, hvis du skal holde styr på regnskabet. Du kan bruge kameraet på din smartphone til at tage tage billeder af dine kvitteringer og uploade dem til Evernote.

Har du foretaget indkøb på nettet, modtager du som regel dine kvitteringer på email. Og med Evernote får du en særlig mailadresse, som du kan forwarde dine kvitteringer og andre mails til. Når du gør det, bliver det hele automatisk gemt hos Evernote.

Du får tildelt din særlige Evernote-mailadresse, når du første gang registrerer dig som Evernote-bruger.

Har du glemt, hvad din adressen er, kan du finde den under punktet "kontooplysninger" i Evernote-programmet til din computer.


4. Du kan lave huskelister

I Evernote kan du også lave huskelister, hvor du lister dagens arbejdsopgaver op og krydser dem af undervejs. Når du har lave en liste, bliver den automatisk tilgængelig på alle de enheder, hvor du har installeret Evernote.

Du laver en huskeliste ved at vælge "ny note," og herefter vælge knappen, der har et ikon, som forestiller en firkant med et flueben i.

Det er dog også muligt at oprette en huskeliste ved at vælge "formater" og herefter "indsæt gøremålsliste".

5. Evernote kan skabe orden i dine sager

Uanset hvad du bruger Evernote til, kan du organisere det i mapper, så du får overblik over dine sager på alle enheder.

Du kan have din fakturaer og kvitteringer fra firmaet i én mappe, og bruger du Webclipperen til at gemme bageopskrifter på internettet, kan du gemme det i en anden mappe.

Du kan naturligvis dele det hele med dine kolleger og venner, og har du brug for at finde en gammel kvittering, kan du bruge Evernotes søgefunktion til at hente den frem igen.

Læs også:

Fantastiske digitale huskelister gør dig mere effektiv

Gratis service gør din Dropbox federe

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S