Danske biografer lancerer filmtjeneste

Men først fire måneder efter bio-premiere.

Artikel top billede

Kino.dk har indtil nu været portal for Nordisk Film og CinemaxX' biografer, hvor man kan se trailers og bestille biografbilletter. Men i fremtiden kan man også se filmene hjemme i stuen.

Kino.dk har åbnet tjenesten: OnDemand.

Tjenesten adskiller sig visuelt ikke meget fra Yousees video-portal Yousee.tv. Det skyldes, at biograferne har samarbejdet med Yousee, som leverer det tekniske setup.
Der er fra starten 2300 film at vælge mellem, og de nyeste koster 39 kroner at leje i et døgn via streaming.

Nordisk Film og CinemaxX mener stadig, at film skal ses i biografen, så den nye tjeneste skal ikke erstatte oplevelsen i mørket med de bløde sæder, popcorn og store skærmstørrelser.

"En moderne forbruger ønsker at supplere sine biografbesøg med at se film online og gerne lovligt. Det er et naturligt skridt at tilbyde dem video-on-demand. Vores mål er at etablere et 360 graders filmunivers, hvor film og alt omkring film er tilgængeligt hvor og når som helst," siger Lars Bernt, adm. direktør for kino.dk.

Selskabet har dog ikke løst det problem, der ifølge kritikere skaber pirateri i Danmark. Nemlig at der går lang tid fra film går i biografen, til de dukker op på lejemarkedet.
På Kino OnDemand dukker film også først op fire måneder efter biografpremieren.

Der findes allerede en god bunke film-tjenester på det danske marked. For eksempel Headweb, Voddler og Yousee.tv. Men de fleste arbejder med stykpris og ikke en fast lav månedlig pris, som har gjort Netflix i USA populært.

Kino.dk ejes af Nordisk Film Biografer og CinemaxX. 35 procent af billetterne til danske biografer sælges på Kino.dk

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil