LEGO vinder pris for innovativ bygge-app

På SXSW-messen i Austin kunne LEGO i går hente en pris for en af årest bedste underholdnings-produkter. Se hvem der ellers fik juryens opmærksomhed.

Artikel top billede

Teknologimessen SXSW i Austin forsøger hvert år at give et billede af de kommende trends og udviklinger. Således også i år.

Den interaktive messe synger i disse timer på sine sidste vers, og det var derfor blevet tid til at uddele The Interactive Awards, hvor der var lidt dansk hæder at hente.

LEGO vandt i kategorien for bedste underholdningsprodukt med sin Life of George. Spillet er en LEGO-udgave af Tegn og Gæt, hvor det i sagens natur ikke handler om at tegne - men at bygge med brikker.

Tidligere vundet af succesfulde iværksættere 

Førstepræmien i kategorien "sociale medier" blev Storify, der er en tjeneste, som forsøger at skabe sammenhæng i det krystaliserede mediebillede, mom Twitter, Facebook og Youtube skaber.

Big Stories Small Towns fra Australien vandt prisen i kategorien communities. Big Storie Small Towns er et video-fællesskab mellem beboere og professionelle videoskabere.

I kategorien "undervisning" vandt Projeqt for en dynamisk fremvisningsportal.

En samlet oversigt over alle finalisterne ligger her.

Blandt sidste års vindere var GetSatisfaction, AirBNB, Groupon og GroupMe.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil