Nyt design til Googles sociale netværk

Det sociale netværk Google+ har fået et nyt design. Nu er der 170 millioner brugere.

Artikel top billede

Google er klar med et nyt design på sit sociale netværk Google+. En af de mest iøjnefaldende ændringer er det nye store coverbillede. Ligesom på Facebook-tidslinjen kan man nu vælge et ekstra billede til sin profil, som vises sammen med det normale profilbillede. Nogle af de mest kreative eksempler kan ses her.

En anden nyhed er, at navigationsbjælken er flyttet fra skærmens øverste kant til venstre side. Nu kan de enkelte elementer i bjælken flyttes rundt og nye symboler kan tilføjes med træk-og-slip.

Generelt er der flere muligheder for at tilpasse profilsidens layout og der er en ny Explore-side, hvor man kan følge med i, hvad der sker på sitet. Der er også en chatliste med vennerne, som minder om Facebook.

Google beskriver ændringer i sin officielle blog, hvor man også kan se en række eksempler på det nye design.

Samtidig fortæller Google, at antallet af brugere på det sociale netværk nu har rundet 170 millioner. Det er næsten en fordobling i forhold til januar, hvor tallet lå på 90 millioner. Men flere undersøgelser tyder på, at brugerne ikke tilbringer ret meget tid på Google+.

I de seneste dage har Google også lanceret sin Currents-tjeneste internationalt. Det er en applikation til Android og iOS, der samler nyhedsartikler, video, billeder, RSS-feeds og Google+ statusopdateringer i en magasin-lignende brugerflade. Det minder om den kendte applikation Flipboard, hvor man også samler indhold fra sociale netværk og andre kilder i et digitalt magasin til mobile enheder.

Currents kom i december sidste år, men først nu er man klar med indhold fra andre lande end USA.

Besøg ComON på G+.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Jyske Bank

    Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

    Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car