Dansk iværksætter vil lade dig shoppe direkte i annoncebanneret

Dansk startup klar til at revolutionere den måde, du handler på nettet og med mobiltelefonen.

Artikel top billede

Atosho

Det lyder som en japansk dessert, men er faktisk et pæredansk iværksætterfirma.

Atosho skal læses som en sammentrækning af ordene "atomized" og "shopping", hvilket beskriver den røde tråd i firmaets nye måde at tænke e-handel. Almindelig webshopping sprængt i atomer.

Ved at anvende Atosho kan et firma eller en webbutik lade sine kunder handle, så snart de ser en reklame for et produkt på nettet i en indlejret shop. Hvis en bruger klikker på et banner, der benytter Atoshos- platform og økosystem, åbner købsvinduet sig med det samme som et overlay-billede på den hjemmeside, der reklamerer for produktet, i stedet for at kunden sendes videre til et nyt website.

Se eksempler på webbutikkerne implementeret i forskellige annonceformater på Atosho.com.

Millioner fra Manchester

Atosho er baseret i Danmark og samtidig i færd med at slå sig ned i Frankrig, Norge og England. Den hurtige ekspansion er blandt andet hjulpet på vej af en investering fra Alex Ferguson, den mangeårige træner fra Manchester United.

Atosho er også blandt de deltagere, som i aften kan vinde den europæiske afdeling af iværksætterkonkurrencen Red Herring.

Thomas Busk er nytiltrådt hos Atosho som administrerende direktør. Han har en længere fortid med stillinger hos Microsoft i Danmark, USA og Europa.

Han blev blandt andet lokket til af firmaets måde at takle den såkaldte multichannel, der blivere vigtigere og vigtigere i takt med at meget nethandel flytter ud på forskellige platforme.

"Vi gør det både simpelt for brugeren at købe på tværs af platforme, men vi gør det også nemt for udbyderen, der bare skal levere en produktfil til os, så får vi den ud til alle mediekanaler, i tilbudsaviser eller hvis man vil koble salget til en fysisk aktivitet i butikken," siger Thomas Busk.

Atosho leverer ikke kun bannerannoncer med indbyggede webshops. En forretningsdrivende kan også sendes kunder videre til mobili webshops, hvis de scanner en QR-kode i en butik eller i et trykt magasin.

Hvis Atosho får held med sit foretagende, kan firmaet også skubbe til den almindelige prisstruktur for mange websites, hvor reklamer bliver betalt efter, hvor mange visninger og kliks, de kan skabe. I Atoshos forretningsmodel skal sælgeren af et produkt kun betale, hvis der rent faktisk laves en handel. Laves der en handel betales et gebyr, som deles mellem Atosho og den hjemmeside, der havde reklamen liggende.

"Man kan sige, at marketingsomkostninger bliver til salsgsomkostninger," siger Thomas Busk.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Sikkerhed | Aarhus C

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car