Artikel top billede

Her er det nye Firefox-design

Mozilla vil nu integrere sine produkter på tværs af platforme. Det såkaldte Kilimanjaro-projekt skal være færdig til september.

Et nyt designdokument fra Mozilla beskriver det ambitiøse Kilimanjaro-projekt, hvor de forskellige Mozilla-produkter skal integreres og tilbyde den samme brugerflade-oplevelse uanset platformen. Det betyder også, at Firefox-browseren får et nyt udseende.

Kilimanjaro beskrives som en meget vigtig milepæl for Mozilla og et helt økosystem, som foruden Firefox til desktoppen også omfatter den mobile version af browseren, en løsning til identitets-styring kaldet Persona, en platform til web-applikationer, udviklerværktøjer og det mobile operativsystem Boot to Gecko.

De enkelte Mozilla-produkter skal fortsat følge deres egen udviklingscyklus, men Kilimanjaro betyder at produkterne fremover skal arbejde sammen og benytte de samme brugerflade-elementer.

Mozilla fortæller at Kilimanjaro har meget høj prioritet og stort set hele organisationen arbejder hen mod denne milepæl.

Samtidig arbejder Mozilla også på en portering af Firefox-browseren til Metro-brugerfladen i Windows 8.

For et par måneder siden blev de to udviklingshold, der arbejder med Firefox-brugerfladen til desktoppen og mobile platforme, lagt sammen. Nu arbejdes der på en fælles brugerflade til browseren med bløde kanter.

Denne præsentation fra Toronto Workweek viser flere af de nye funktioner og brugerflade-elementer i browseren. Her fremhæves det, at målet er at Firefox skal føles som ét produkt - hvad enten browseren kører på en desktop, tablet eller telefon.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere