Her er fem af verdens bedste Facebook-kampagner

Få inspiration til dit næste Facebook-stunt.

Du kan promovere din virksomhed via Facebook på mange måder.

Mange virksomheder gør det gennem Facebook-konkurrencer. Men der findes også andre og mere kreative metoder.

Vi har taget et kig på fem af historiens mest kreative Facebook-kampagner.

1. Slet en ven og få en Whopper
En af de første Facebook-kampagner, der for alvor fik medieomtale, var Burger Kings lettere kontroversielle "Whopper Sacrifice"-kampagne.

Her uddelte Burger King gratis burgere til sine Facebook-fans. Der var dog en betingelse: Du kunne kun få en gratis burger, hvis du samtidig var villig til at slette en person fra din venneliste på Facebook.

I 2009 var året, da Facebook for alvor fik sit brede folkelige gennembrud og mange oplevede, at deres vennetal på Facebook boomede, i takt med at gamle skolekammerater og fjerne fætre kom på Facebook.

Det lykkedes for Burger Kings kunder at veksle 200.000 slettede venner til gratis Whoppers, før Facebook stoppede kampagnen. Dermed fik Burger King bevist, at et digitalt venskab med en fjern fætter ofte er mindre værd end en Whopper.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
ED-Data A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Kunstig intelligens og automatisering: Sådan kommer du i gang

En ny generation af langt mere intelligente og automatiserede it-løsninger har meldt deres ankomst på markedet. Disse vil i de kommende år fuldstændig forandre, hvordan it kan understøtte og forandre virksomheder og hele markeder. Men hvordan kommer man i gang med at udnytte kunstig intelligens og automatisering i virksomheden? Kom og få en række konkrete bud på, hvordan man gør.

30. marts 2017 | Læs mere


Computerworld Summit 2017

Den teknologiske udvikling buldrer afsted. Din organisation skal være digital. Den skal være sikker. Og så skal den være tilstrækkelig omstillingsparat til at møde den fremtid, som ingen rigtigt kender. Summit 2017 sætter fokus på de nye teknologier, forretnings- og driftsmodeller, og giver dig inspiration til, hvordan de kan give den maksimale værdi i din virksomhed.

04. april 2017 | Læs mere


Bedre arbejdsgange og bedre sikkerhed: Sådan får du mere ud af dine printere

Printerne er dyre maskiner, og området udviklet sig hastigt over mod stedse mere avancerede og tæt forbundne løsninger. Inden længe vil vi også begynde at se 3D-printere vinde indpas i virksomhederne. På dette How To seminar kan du se de bedste printer-løsninger på markedet lige nu ? og ikke mindst høre, hvordan du bedste muligt sikrer din printer mod cyberkriminelle, da printere er et oplagt mål.

25. april 2017 | Læs mere





Computerworld
Hackerne kaster sig over de fire største browsere: Her er den mest usikre browser
I en hackerdyst mellem Chrome, Firefox, Safari og Edge Chrome blev en af browserne lagt ned fem gange, mens hackerne ikke kunne få hul på en af de andre browsere i konkurrencen.
CIO
Grundfos opretter ny topstilling - her er selskabets nye 'head of digital transformation'
Pumpegiganten Grundfos i stor oprustning med it og digitalisering. Seneste tiltag er en ny topstilling i koncernen, hvor der netop er ansat en 'head of digital transformation.'
Comon
Top 5: De bedste spil baserede på film
Film, der bliver til spil, bliver enten fantastisk eller en fadæse. Her er de fem bedste spil baseret på en spillefilm
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Ræk ud for at skabe vækst
Som økonomisk ansvarlig erkender du behovet for konstant fokus på nye vækstmuligheder, for at være på konkurrencemæssig forkant og for at leve op til såvel kunders som interessenters forventninger. Læs hvordan i dette white paper.