Lenovo hædrer Atea med europæisk partnerpris

Atea er så god til at lange Lenovo-computere over disken, at den store forhandler har vundet en europæisk partnerpris for sin indsats.

Artikel top billede

Atea-direktør Claus Hougesen står her med Gianfranco Lanci på sin højre side og Lenovos topchef Yang Yuanqing på sin venstre. (Foto: SPORTS IMAGE PRO / K BATCHELOR)

Da Lenovo for nylig holdt sin europæiske partnerkonference i Berlin, blev der også delt priser ud til en række partnere fra EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika).

Blandt partnerne, der modtog priser i Berlin, var danske Atea, som modtog sin pris for Outstanding Contribution of the Year.

Atea er den største it-forhandler i Danmark, og selskabet er vokset markant de seneste mange år og har "vist stort engagement over for Lenovo."

"I Danmark er vi meget glade for det fremragende samarbejde, vi har med vores kanal. Det er selvfølgelig en fornøjelse, når en dansk partner kan vinde så fornem en pris i konkurrence med andre store udenlandske partnere," udtaler Peter Juul Jørgensen, administrerende direktør, Lenovo Danmark.

Også den danske Atea-direktør Claus Hougesen meget tilfreds med at blive prist for sit Lenovo-salg:

"Atea har i mange år haft et tæt samarbejde med Lenovo, og vi er glade for at begge selskaber er vokset mere end markedet i år 2011," udtaler Claus Hougesen, administrerende direktør, Atea.

Mersalg for milliarder

Værterne for Lenovos konference var den forholdsvis nyansatte Yang Yuanqing, administrerende direktør og formand for Lenovo og Gianfranco Lanci, som er Lenovos EMEA-chef og Senior Vice President for Lenovo Group.

Arrangementet handlede først og fremmest om, at:
• Præsentere Lenovos globale strategi, og hvordan virksomheden vil gennemføre denne i EMEA for at nå sit mål om at blive nummer et på verdensplan

• Styrke forholdet yderligere mellem partnere og Lenovo som et led i at nå virksomhedens mål om at blive nummer tre i EMEA senest år 2013.

For at nå de to ovenstående mål skal Lenovo inden udløbet af marts næste år pumpe yderligere salg ud i kanalen til en værdi af knap seks milliarder kroner.

• Endelig handlede konferencen om at styrke forholdet mellem forhandlere og Lenovo, samtidig med at virksomheden går ind på forbrugermarkedet på tværs af Europa. At Lenovo er populær illustreres af, at selskabet for tiden får 700 nye forhandlere om måneden.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Publicis Sapient

    Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

    Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Caroline Harkjær Bach som Business Controller ved netIP's kontor i Thisted. Hun er uddannet med en kandidat i erhvervsøkonomi med speciale i organisation, strategi og ledelse. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S