Sådan fjerner du dårlige anmeldelser på nettet

Hvad skal du gøre, når din virksomhed bliver svinet på Trustpilot?

I dag får kunderne mere og mere direkte indflydelse på virksomheders omdømme.

Det skyldes blandt andet forbruger-sider som Trustpilot og Yelp, hvor kunderne kan give anmeldelser af de virksomheder, som de handler hos.

Som forbruger kan denne slags sider være en uvurderlig hjælp, når du eksempelvis sidder foran computeren og overvejer at købe et produkt hos en mystisk webshop, som du ikke før har hørt om.

Men for virksomheder er fornøjelsen sjældent lige så stor, fortæller Morten Vadskær, der er indehaver af webshoppen Kondomaten.dk og desuden rådgiver andre virksomheder om e-handel.

"Ofte kan banale misforståelser være skyld i dårlige anmeldelser. Vi har eksempelvis prøvet at få en dårlig anmeldelse, fordi vi ikke har svaret på en kundemail, der var endt i vores spamfilter," siger Morten Vadskær.

Ressource krævende
Han forklarer, at virksomheden i nogle tilfælde må bruge mange ressourcer på at håndtere denne type kundeklager. Ressourcer som virksomhederne i sagens natur hellere vil bruge på at drive deres forretning.

"Men det er et vilkår, som virksomheder naturligvis må acceptere i dag, og du må for alt i verden ikke ignorere det," siger han.

Morten Vadskjær vil derfor også råde alle virksomheder til ikke blot at være aktive og svare på kundehenvendelserne på nettet.

Han anbefaler også, at du ligefrem omfavner sider som Trustpilot ved at opfordre dine kunder til at anmelde din virksomhed på siden.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Kompetera A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få mere fart på og kvalitet i udviklingsafdelingen med DevOps

Få indsigt i den populære DevOps-tankegang, der kendetegner den moderne it-organisation, hvor samarbejde og integration er nogle af nøgleordene. Kom og hør konkrete cases fra virksomheder, der arbejder efter DevOps og mød de førende leverandører, der fortæller, hvordan du kommer derhen, hvor udviklingsafdelingen kan understøtte den digitale innovation med de ideer og i det tempo, som der forventes.

30. maj 2017 | Læs mere


Dropbox partnerdag 2017

Det er en fornøjelse at præsentere en ny stor forretningsmulighed med Dropbox Business. På partnerdag får I indsigt i både kommercielle og tekniske aspekter ved at sælge Dropbox Business. Arrangementet henvender sig til både eksisterende Dropbox-forhandlere i Danmark og til jer, der leder efter nye forretningsmuligheder, og som overvejer at blive Dropbox-forhandler.

31. maj 2017 | Læs mere


Business intelligence - den nye bølge: Få styr på de nye løsninger og alle mulighederne

En ny bølge af af moderne BI-løsninger og -produkter skaber helt nye muligheder. Vi sætter fokus på den nye BI-bølge.

07. juni 2017 | Læs mere





CIO
Bliv klar til EU-persondataforordningen: Ministerium klar med længe ventet dansk vejledning til den nye EU-lov
Justitsministeriet er efter en måneds forsinkelse klar med den store vejledning til EU's kommende persondataforordning, der kommer til at få konsekvenser for alle danske virksomheder. Se vejledningen her.
Comon
Microsofts vilde - og hammerdyre - Surface Studio kommer til Danmark
Microsofts all-in-one-computer, Surface studio, kommer til Danmark midt i juni til en vild pris
Job & Karriere
Dansk it-firma masseansætter: Skal bruge 90 nye medarbejdere med disse it-profiler
It-virksomheden BEC skal bruge 90 nye it-medarbejdere. Her kan du se de konkrete it-profiler, BEC er på udkig efter.
White paper
SharePoint implementeringens syv dødssynder
I dette whitepaper kan du læse mere om SharePoint-implementeringens syv dødssynder og om, hvordan man får sin SharePoint-løsning til at blive en succes ved at tage hånd om disse problemstillinger.