ComOFF: Instagram sender dig en tur i spjældet

App'en Instagram giver dine kedelige mobilfotos et smart retro-look. Men pas på med alt for overdreven brug, medmindre du vil en tur bag tremmer.

Artikel top billede

"Hvor meget vejer en hipster? Instagram!"

Joken har den seneste tid cirkuleret på de sociale netværk, og det er langt fra den eneste.

Instagram må blandt andet finde sig i at være mobbeoffer, efter Facebook tidligere på året betalte cirka seks milliarder kroner for fotoapp'en:

"Mark Zuckerberg må jo være idiot, siden han betalte så mange penge for Instagram. Han kunne jo have downloadet app'en gratis", lyder en anden vittighed.

Den populære fotoapp lægger fotofiltre på mobilfotos for at give dem et retro-look, der i visse kredse er übercool.

I dag bruges app'en af mere end 80 millioner mennesker, som deler fotos med hinanden. Ikke mindst billeder af mad. Det er Instagram også blevet hånet for, og det sker igen i nedenstående musikvideo "Put a filter on me".

Den gør grin med folk, der er besatte af Instagram og konstant skal tage billeder af omverdenen og lægge farvefiltre på.

Den kvindelige hovedperson er noget forskruet, og lad os bare afsløre at det ender helt galt.

Se hvad der kan ske, når Instagram bliver en besættelse:

Mere om samme emne

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil