"Rabatterne er bedre end Microsofts..."

To meget forskellige producenter - ZyXel og F-Secure - har slået sig sammen om et fælles forhandlerarrangement. Det sparer tid for travle forhandlere. I denne uge var det fælles road show nået til Hørsholm.

Artikel top billede

F-Secure har i samarbejde med hardwareproducenten ZyXEL kørt et road show i Silkeborg og Kolding og i Hørsholm nord for København. Håbet er, at det kan give lidt ekstra at stille samlet med informationer om både hardware og software.

Efter en stump af filmen "Tilbage til Fremtiden" går døren pludselig op, og filmens skøre doktor Emmett vandrer ind i tre eksemplarer iført høje tindinger, hvidt hår og kittel.

Indslaget fik som forventet lidt liv i forsamlingen, hvorefter Paw Hansen, F-Secures salgschef, fortæller de cirka 20 forhandlere, der er mødt frem i Søhuset i Hørsholm, om F-Secures aktuelle rabatordninger i størrelsesordningen 30-35 procent og spørger tilhørerne, hvad de synes?

"Det er bedre end Microsoft, men ringere end andre sikkerhedsprodukter," lyder en kommentar fra salen.

100 kroners 'incentive'

ZyXEL's Field Account Manager Kim Ejby Lorentzen bruger sin taletid på at berette om kampagner og produkter, og at der eksempelvis er 100 kroner 'incentive' for hver solgt device, og 10 procent rabat gennem distributørerne til alle forhandlere.

Derudover får partnere fem procents 'kick back'. Der er i det hele taget mange rabatordninger hos ZyXEL, som også beretter om forskellige forhandler-værktøjer og nye produkter.

Så er ordet tilbage hos de skøre kittelklædte doktorer hos F-Secure, som fortæller om alle de godbidder, der ligger til forhandlerne på selskabets hjemmeside. Marketingmateriale, præsentationer og F-Secure er også gået i gang med den virale markedsføring med videoklip på YouTube.

Hvad er idéen egentlig?

Endelig vil sikkerhedssoftwareproducenten også gerne blive klogere på, hvordan kunderne gerne vil kommunikere. Skal det være via et nyhedsbrev, Facebook, LinkedIn, F-Secure Denmarks hjemmeside eller hvad?

Om idéen med "ZyXEL Sales Academy & F-Secure Roadshow" fortæller Michael Dahl, skandinavisk direktør for F-Secure:

"Især de små forhandlere er presset på tid og kan lide, at de i stedet for at tage ud til en masse forskellige info-møder her kan få en samlet opdatering."

Han mener, at tiden måske er løbet fra at rejse land og rige rundt og besøge forhandlere i alle størrelser.

"Nu har vi fået testet konceptet, og tilbagemeldingerne har været positive. Næsten 50 forhandlere har deltaget i de to arrangementer i Jylland. Og i Hørsholm er der tilmeldt godt 50 forhandlere," siger Michael Dahl.

Kommentarerne fra de fremmødte forhandlere er positiv. "Det er et godt initiativ med at få forhandlere til at mødes her, hvor der både stiller en software- og en hardwareproducent," lyder konklusionen.

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Sikkerhed | Aarhus C

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

22. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil