Dette teleselskab skal du vælge for at få den bedste Netflix-oplevelse

Netflix har målt din og min internetkvalitet. Se hvilke selskaber, der er bedst.

Artikel top billede

Med sine cirka 30 millioner brugere har Netflix indsigt i en betydelig bunke data. Med sin danske lancering i år kan Netflix nu også analysere på danske forhold.

Derfor har firmaet lavet en opgørelse, der lister de danske teleudbydere efter, hvem der sandsynligvis giver den bedste oplevelse med videostreaming til sine kunder.

Ifølge Netflix' egen analyse er det Stofa-kunder, der sidder på de hurtigste forbindelse (målt i Mbps) og som dermed har de mest optimale forbindelser til videostreaming.

På andenpladsen finder man DanskKabel. Efterfulgt af ComX på tredjepladsen. Teleselskabernes mobile kunder oplever ifølge Netflix de mindst kvikke overførselshastigheder.

Det skriver firmaet på sin blog, hvor der også er opmålinger fra de andre skandinaviske lande, som Netflix er til stede i: Sverige, Norge og Finland.

Netflix tager dog nogle forbehold:

"Den gennemsnitlige ydelse ligger et godt stykke under ydelsen under optimale forhold på grund af en masse forskellige faktorer som WiFi-signaler, forskellige apparater og Netflix' kodning af streams. Men den relative rangering af selskaberne er dog en præcis indikator for kvaliteten og stabiliteten, som vores brugere oplever den på tværs af hjem, apparater og forbindelser," skriver Greg Peters, ansvarlig for produktudvikling hos Netflix.

Det er dog tydeligt, at dataoverførselshastighed langt fra er det eneste, der afgører, om man får en god filmoplevelse på Netflix. Ifølges firmaets aktive kunder på Facebook er der mange brugere med lavere overførselshastigheder, der ikke lægger mærke til nedsat kvalitet.

Hold øje med Netflix' egen blog, hvor der hver måned bliver offentliggjot nye rangeringer af de danske teleselskabers evne til at streame video over nettet. Netflix har i lang tid lavet en lignende opgørelse i USA.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job