Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Gmail-tip: Sådan kan du pimpe din mail-signatur

Få en signatur, der både kan markedsføre dig selv og din virksomhed.

De fleste af os har en fast e-mail-signatur, hvor vores kontakt-information er angivet.

Men en e-mail-signatur har efterhånden udviklet sig til en slags digitalt visitkort. Og hvis signaturen bliver brugt korrekt, kan den også fungere som en ekstra markedsføringskanal for din virksomhed. 

Derfor bør du - hvis du ikke allerede har gjort det - overveje at få pimpet din gamle Gmail-signatur lidt op. 

Indsæt seneste tweets

Det kan du blandt andet gøre ved at bruge tjenesten Wisestamp, der eksempelvis kan indstilles til altid at medtage dit seneste tweet eller din seneste Facebook-opdatering som en del af din signatur.

Ligesom tjenesten også gør det let at krydre din signatur med logoer, billeder samt links til din profiler på sociale netværk.

Du tilføjer Wisestamp til din Gmail ved at downloade et browser-plugin fra Wisestamps hjemmeside, hvorefter du vil blive sendt videre til en guide, der hjælper dig med at designe din nye signatur. 

Wisestamp findes i en gratis udgave, men du kan købe særlige abonnementer med ekstra funktioner.

Brug din signatur strategisk

Men vil du bruge din e-mail mere strategisk til at promovere din forretning, bør du tage tage et kik på den supersmarte tjeneste hancock.it

Med hancock.it kan du selv skræddersy en lang række email-signatur, som du for-programmerer til at blive sat på dine mail i forskellige sammenhænge.

Eksempelvis kan du bestemme, at en signatur, der skal promovere særlige sommertilbud, kun bliver brugt i sommermånederne. Du kan også kan lave en signatur, der kun bliver brugt, hvis der indgår et særligt ord i mailens emnefelt, eller som kun bliver vist i mails til særlige kunder.

Bruger hele medarbejderstaben i din virksomhed Google Apps, kan du via Hancock.it også administrere alle virksomhedens signaturer. De ansatte kan stadigvæk administrere deres egne kontaktdata, men under feltet med deres kontaktinformationer kan du som administrator indsætte links til aktuelle kampagner og lignende.

Desuden kan du koble Hancock.it sammen med Google Analytics, så du hele tiden kan måle effekten af dine kampagner.

Hancock.it er gratis.

Læs også:
 

Hey Gmail-junkier: Her har I seks oversete mail-tricks 

Dansk chef fik hacket Gmail og slettet alt




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hjemmearbejdets påvirkning på trivsel, helbred og arbejdsmiljø

Fremtidens arbejdsplads er hybrid, det er der ingen tvivl om. Men hvad fører det egentlig med sig? Og hvordan omstiller du og din arbejdsplads sig til det? Det kan du blive klogere på, på denne digitale konference.

02. februar 2022 | Læs mere


GDPR - persondatabeskyttelse i praksis

Håndteringen af persondata og GDPR er for længst blevet hverdag hos de danske organisationer, men derfor er det til stadighed vigtigt og altafgørende, at den løbende overholdelse af GDPR er på plads. Vær med og hør, hvordan du ved hjælp af processuelle greb, værktøjer og systemer kan sikre dette.

08. februar 2022 | Læs mere


Analytics, BI og data science: Data-behandling i realtid

Datadrevne løsninger er godt på vej til at vinde indpas i næsten alle industrier - og med god grund. For der er store muligheder i at kunne forstå, fortolke og reagere lynhurtigt på de store datamængder, som alle organisationer genererer. På dette seminar kan du høre om nogle af de bedste eksempler inden for praktisk anvendelse af avanceret data-analyse, hvordan du kommer i gang, og hvordan du kan høste udbytte.

22. februar 2022 | Læs mere






CIO
Sådan tager top-CIO Pernille Geneser livtag med 40 år gamle it-systemer i Stark Group med 10.000 medarbejdere