Artikel top billede

SimCorp fortsætter fremgangen: Øger omsætningen med 19 procent i 2019

Danske SimCorp har i 2019 hentet nye kunder og øget omsætningen. Selskabet forventer at fremgangen fortsætter i 2020.

Danske SimCorp fortsætter sin fremgang.

Selskabet kom således ud af 2019 med en omsætning på 3,4 milliarder kroner og et resultat af primærdrift på 955 millioner kroner. Det er en fremgang på henholdsvis 19 og 24 procent i forholdet til året før.

Samtidig forventer selskabet en omsætningsvækst på mellem fem og 10 procent i 2020.

Det fremgår af selskabets årsregnskab, der netop er blevet offentliggjort.

Får flere kunder

SimCorp oplyser samtidig, at selskabet i løbet af 2019 har fået 12 nye kunder, og dermed har selskabet samlet set 199 kunder på kerneproduktet SimCorp Dimension.

Selskabet samlede kundetal rundede samtidig 300 i løbet af 2019.

Topchef for Simcorp Klaus Holse forklarede for nylig til Computerworld, at selskabet har revideret sin strategi.

Ifølge den strategi vil selskabet i endnu højere grad satse på cloud og services.

”Vi siger med den her strategi, at vi vil være tættere på vores kunder, tættere på adoption og mere over mod as-a-service, der har et cloud-fundament under sig. Og så åbner vi mere op for partnere, der kan komme ind,” sagde Klaus Holse november til Computerworld.

Læs også: Klaus Holse løfter sløret for SimCorps nye strategi: Retter sig mod cloud - og åbner for partnere, der kan komme med ind




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere