Artikel top billede

Det her kan blive Googles første smartwatch i meget, meget lang tid

Fitbit lancerer smartwatch mens det venter på at ryge under Googles faner: Mød Fitbit Sense og dennes mange smarte sensorer.

Google kan synes at have kastet håndklædet i ringen når det gælder udviklingen af egne smart-ure baseret på eget software-økosystem.

Sidste smartwatch fra et Google-ejet selskab blev nemlig Moto 360 fra marts 2014, fra dengang Motorola var en del af Google-koncernen.

Siden har selskabet dog fundet en alternativ vej til millionvis af håndled, med sit forventede opkøb af smartwatch- samt fitnesstracker-specialisterne fra Fitbit.

Og med handlen vil Google få sig et avanceret smartwatch til at tage kampen op mod Apples Watch: Fitbits spritnye Sense-smartwatch.

Fuld plade på sensorerne

Mens Fitbit fortrinsvis har haft fitness og aktivitet-tracking i sine produkter, tager selskabet et mere overordnet syn på helbredet med Sense-uret.

Ud over at monitorere puls, søvn, aktivitet og elektrokardiogram (EKG), bliver de mange sensor-input sammenkørt i en stress management score sammen med et Fitbit-premium abonnement.

Dertil kommer smartwatch-funktioner som GPS, over 20 træningsindstillinger, indbygget højttaler og mikrofon, kontaktløs betaling i et ur, som er vandtæt ned til 50 meters dybde og holder strøm i op til seks dage.

Alle funktioner serveres på en farverig AMOLED-skærm, der automatisk tilpasser sig lysforholdene omkring.

Fitbit Sense får sin danske handelsdebut 25. september til en vejledende pris på 2.499 kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere