Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Billedet er vores brand

Danskerne bruger i høj grad billeder til at vedligeholde deres personlige image. Det er en af mange konklusioner man finder i en ny undersøgelse af vores fotovaner.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Kvinderne gør mest ved billederne, efter de er taget, mens mænd er lidt mere tilbøjelige til at tænke deres eget image med i billederne, de deler online. Fynboer, københavnere og østjyder deler flest billeder, mens folk på Sydsjælland, Lolland-Falster deler færrest billeder.

Alt dette er oplysninger, men finder i en netop offentliggjort undersøgelse fra Nikon. Producenten har gravet dybt i danskernes fotovaner og adspurgt 1010 mænd og kvinder, hvordan de bruger billeder i deres hverdag.

Undersøgelsen viser, at 32 procent af os tager mellem 25 og 100 billeder om måneden. Ligeså interessant er det dog hvordan vi bruger dem.

Undersøgelsen afslører således, at danskerne i høj grad bruger billeder til at vedligeholde deres "personlige brand" - altså den måde de ønsker at andre skal opfatte dem.

Næsten halvdelen (45 procent) af de billeder, som danskerne tager, lægges ud på Internettet. Vi udvælger dog omhyggeligt billederne alt efter, hvad de siger om os.

Ser man på online deling af billeder, er det kvinderne, der deler mest. De lægger 47,5 pct. af deres billeder ud, mens mændene nøjes med 39,9 pct. af deres billeder.

Geografisk set lægger københavnerne flest af deres billeder ud (47,3 pct.), mens nordsjællænderne kun lægger 40,4 pct. af deres billeder ud. Vestjyderne hænger 30,3 pct. af deres billeder op i rammer, mens vestsjællænderne samt folk på Lolland-Falster viser flest af billeder i digitale fotorammer (18,3 pct.).

Når det gælder online deling af billeder, bruger vi oftest Facebook og Flickr.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere