Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Telefonen der ikke vil være telefon

Den hedder Else, og den lider af personlighedsforstyrrelse, men måske er den indgangen til en helt ny måde at bruge mobiltelefoner.

Af Jan Skøt, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Else har så vidt vides ikke noget at gøre med det danske kvindenavn. Den er et forsøg på at omdefinere brugeroplevelsen på en mobiltelefon fra en telefoncentreret oplevelse til... – noget andet.

Det kan godt virke en smule uklart, hvad det går ud på, men i hvert fald skal telefondelen ikke have automatisk prioritet. I dag afbryder næsten alle mobiltelefoner alle andre opgaver, hvis telefonen ringer.

Men det er måske en bedre idé at tilbyde opringningen som en mulighed – tænk hvis din computer lukkede alt ned, fordi telefonen ringede?

Else arbejder også med en helt ny idé for brugerfladens udseende. Som billedet viser, kan den betjenes med en hånd og især tommelfingeren. Menuen spreder sig ud fra tommelfingeren.

Når du trykker folder et bestemt menupunkt sig ud i en ny vifte. Det ser smart ud og kan meget vel være virkeligt let at bruge.
Ellers har Else nogenlunde samme data som de nyeste smartphones. Den skulle klar til salg omkring sommer.

Hvis du vil se mere, så kig eventuelt ind på Elses ekstremt stilfulde – men ikke særligt oplysende – website: www.else.bz.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere