Smartwatch uden nørderi

LG Watch Urbane byder på et væld af smarte funktioner, men er designet som et klassisk armbåndsur i kvalitetsmaterialer for at appellere til det tjekkede bymenneske.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

LG har valgt at benytte den igangværende Mobile World Congress til at præsentere LG Watch Urbane – et Android-ur designet som et klassisk armbånds-ur.

Den runde urskive er skabt i rustfrit stål og uret leveres med sort urrem i læder, der kan udskiftes med en almindelig urrem med 22 millimeters fatning, så brugeren selv kan tilpasse sit LG Watch Urbane efter anledning, humør eller tøjstil.

Derved bygger LG videre på G Watch R, som kom i efteråret. Det ur var vi ikke så voldsomt begejstrede for her på Alt om DATA, da der var gået for meget på kompromis med design og materialer, men LG lover at kvaliteten er bedre i Watch Urbane, så vi sætter forventningerne op.

LG Watch Urbane har 1,3” rund P-OLED skærm, som nedtones når enheden ikke er aktiv, for at give optimal batterilevetid.

Styresystemet er Android Wear, som blandet kan fortælle, hvem der ringer, læse meddelelser, kontrollere musik og give kørselsanvisninger via Google Maps. Uret er kompatibel med smartphones baseret på Android 4.3 eller nyere. Ligesom G Watch R, er LG Watch Urbane kompatibel med flere af de største fitness apps til Android, og er udstyret med en PPG-sensor, der kan måle hjertefrekvens og gennemsnitlig puls, hvilket gør uret velegnet som trænings-ur.

LG Watch Urbane forventes at blive lanceret i Danmark i april måned til en vejledende pris på 2.690 kroner.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    IT Consultant

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Data Management Consultant

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Business Cloud Engineer

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Teknologiens frontløbere i en forandringsfyldt verden

    CIO’erne spiller en centrale rolle i at drive moderne virksomheder fremad i en usikker tid.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car