Libratone lægger stilen om

Zipp-serien opdateres med et nyt look, en billigere pris og ny SoundSpaces-teknologi. Det er første skridt i en større relancering af Libratone.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Ved en lille eftermiddagsseance i går fik Datatid fornøjelsen af at stifte bekendtskab med de helt nye medlemmer af Libratone-familien.

At de ikke slægter de ældre medlemmer så voldsomt meget på blev hurtigt klart. Den runde form er bevaret, men det velkendte ulddesign er  til fordel for udskiftelige covers i syntetiske materialer.

På toppen er en touchknap, der giver mulighed for at styre musikken, ændre lydstyrke og at få hurtig adgang til forskellige funktioner.

Den nye Zipp-linje er de første produktlanceringer, siden Libratone sidste sommer fik nye investorer og ny brandstrategi. Selvom 360° FullRoom-lydteknologien er ført videre fra den tidligere Zipp, er det tydeligt, at Libratone ønsker at markere en ny linje med lanceringerne, hvilket også ses på prisen, som har taget et væsentligt dyk i forhold til de tidligere Zipp-højttalere.

”Indtil nu har den klassiske Zipp været vores bedst sælgende produkt. Den har gang på gang vundet tests og priser for både teknologi og design, bl.a. International CES Innovations Design og Engineering Award. Alligevel ser vi de nye Zipp-højttalere som vores mest vellykkede produkter til dato, og vi er rigtig glade for at kunne tilbyde dem til lavere priser end forgængerne”, fortæller Libratones CEO, Jan McNair.

Flyt dem som det passer dig

Lanceringen af Zipp-linjen markerer premieren på Libratones nye fleksible lyttekoncept SoundSpaces. “Almindelige multirumshøjttalere er designet til at være stationære. SoundSpaces giver dig frihed og forbindelse til at flytte dine højttalere fra rum til rum og spille på en eller flere højttalere, præcis som det passer dig. Så nu kan man som forbruger endelig sætte musikken i centrum”, siger Jan McNair.

Den nye Zipp-linje omfatter Libratone Zipp (100 W) og Zipp Mini (60 W). Begge højttalere indeholder udelukkende specialkomponenter – ingen standardkomponenter – og kan spille via både WiFi og Bluetooth. Blandt de nye features er desuden kompatibilitet med Spotify Connect og Apple Music, speakerphone, streaming og lagring af op til fem internetradiostationer, der betjenes direkte på højttaleren. Alle features sættes op og betjenes via Libratone-app’en, der kan hentes i AppStore og GooglePlay. Batterilevetiden er 8-10 timer.

Personligt farvevalg

Libratone Zipp koster 2.399 kroner, mens Zipp Mini koster 1.899 kroner. Højttalerne har en slidstærk, hvid bund og cover i en diamantformet vævning, der fås i fire forskellige farver: Cloudy Grey, Graphite Grey, Deep Lagoon og Victory Red. Ekstra covers kan fås i Atlantic Deep, Signal og Sangria til 229 kroner. Begge højttalere er tilgængelige online og hos forhandlerne i slutningen af oktober.

De gamle Zipp-modeller udgår, når der er tømt ud af lageret.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Midtjylland

    KMD A/S

    SAP Arkitekt

    Københavnsområdet

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil