Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Telenor forenkler forretningen og lægger 22. februar sine to brands Bibob og CBB sammen under CBB-navnet.
Der er mange brands på det danske telemarked, men snart bliver der ét mindre. Det sker mandag 22. februar, når Bibob lægges sammen med CBB. Alle Bibob-kunder får deres nuværende prisplaner med over til CBB. De to brands deler i forvejen kundeservice og it-platform, ligesom de begge bruger Telenors mobilnetværk. Bibobs kunder kan derfor se frem til samme gode kundeoplevelse hos CBB, som de har været vant til hos Bibob.
”Vi er på en strategisk rejse for at forenkle hele Telenor, så det bliver så enkelt som muligt for kunderne at handle med os og så enkelt som muligt for os selv at drive forretning. Vi har reduceret antallet af produkter, vi er i gang med en omlægning af it-systemerne, og nu nedlægger vi så et af vores brands for at koncentrere os om at dyrke og finpudse to knivskarpe og stærke telebrands, nemlig Telenor og CBB. Vi glæder os til at byde Bibob-kunderne velkommen til CBB-familien,” siger Telenors adm. direktør Jesper Hansen.
Bibob-kunderne modtager i dag en mail med information om den forestående ændring. Ingen Bibob-kunder skal skifte simkort i forbindelse med navneskiftet, og de vil fra 22. februar kunne logge ind på CBB’s hjemmeside med samme brugernavn og password, som de i dag benytter hos Bibob.
Telenor købte CBB i 2004 og Bibob i 2009. CBB/Bibob fortsatte som selvstændigt Telenor-datterselskab indtil 2012, hvor CBB/Bibob blev lagt ind under Telenor. I en årrække havde CBB/Bibob adresse i Rødovre, inden man i 2013 flyttede ind hos Telenor på Frederikskaj i København. CBB og Bibob har alle årene brugt Telenors mobilnetværk.