Nu kan du spille direkte på dit Philips-tv

Philips TV’s nye partnerskab med GameFly giver dig adgang til gaming uden en decideret spillekonsol – og i kombination med Philips’ unikke Ambilight-teknologi flytter det skærmens grænser.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Du behøver ikke købe en decideret spillekonsol. Du får nem adgang til et hav af kvalitetsspil. Og du får en enestående lysoplevelse.

Det er tre af de fordele, du får af det nye partnerskab mellem Philips TV og GameFly. Det giver nuværende og kommende ejere af Philips’ Smart TV og Android TV fra 2015 og 2016 mulighed for gaming uden at skulle købe en decideret spillekonsol.

Et udvalg på lidt over 60 spil vil i første omgang blive muligt at streame fra GameFlys skybaserede tjeneste. Det drejer sig bl.a. om efterspurgte titler som: Tomb Raider Game of the Year Edition, Batman: Arkham Origins, F.E.A.R. 3, Darksiders , Red Faction Armageddon, Lego Batman 3, Pacman Championship Edition, WRC4 – og mange flere følger efter i år.

Du får også en unik oplevelse med Philips TV’s baggrundsbelysning Ambilight, som benytter en stribe LED-lamper på bagsiden af tv’et til at projicere en glorie af skiftende lys, som matcher farverne på tv-skærmen, op på væggen bag tv’et. Den kraftfulde processor og store lagringsmulighed - som kan udvides – giver hurtig responstid og en behaglig, gnidningsfri spilleoplevelse.

Philips har indtil videre 21 tv-modeller fra 5500-serien og op, som understøtter GameFly-streaming app’en og yderligere 16 modeller opdateres i år..

GameFly kan gratis prøves i 15 minutter og ellers er abonnementsprisen 9,95 euro per styk per måned for Family Pack og Gamer Pack.

Familie-pakken indeholder nemme, familieorienterede spil, som også kan spilles af små børn. Gamer-pakken byder på spil med større udfordringer for alle aldre. Pakkernes indhold udskiftes periodisk i årets løb.

Du skal have en internet-forbindelse på 8Mbps til HD-opløsning og en forbindelse på 4Mbps til SD-opløsning samt en gamepad med x-input – fra et udvalg på fem modeller – som sluttes til tv’et via USB-porten.

Responstiden er reduceret til 0.1 sekunder – og der er indbygget beskyttelse mod internet-problemer som pakketab, udsving i båndbredde og variable roundtrips. Gamere kan spille i timevis uden at blive afbrudt af reklamer, og de kan gemme deres spil og senere fortsætte på ethvert kompatibelt Philips TV eller enhver anden GameFly Streaming-kompatibel enhed.

Produktspecialist Mads Neumann Olsson fra TP Vision i Danmark siger om de nye muligheder:

"Det er endnu et bevis på vores bestræbelser på hele tiden at forbedre Philips Smart TV med nye og spændende tjenester. Det understreger, at vores Smart TV er en fortrinlig portal, der kan levere alle former for streamet indhold i høj teknisk kvalitet. Vores kunder kan være sikre på, at tv’et vil fortsætte med at blive udviklet efter de har købt det!"

Om GameFly

GameFly arbejder sammen med kabel-distributører, hardware-producenter og medier for at give forbrugerne adgang til spilletjenester. GameFly bruger sin patenterede teknologi til at streame videospil fra førende udgivere som Warner Bros., 2K, Square Enix, og Capcom, via Smart TV, set-top-bokse og streaming-enheder.

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    IT-supporterelev til Lokal IT på Aalborg Kaserne

    Nordjylland

    KMD A/S

    Projektleder

    Københavnsområdet

    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S