B&O klar med en lille lydgranat, der holder til det barske udendørsliv

Den danske sommer kan være en barsk fornøjelse. B&Os nye højttaler er rustet til selv det værste møgvejr.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Sommeren står for døren, og mange har det seneste år fået boostet behovet for at komme ud – hvad enten det er i parken, på stranden eller en tur i skoven. Med Beosound Explore kan du tage den gode lyd med, uanset hvilke eventyr eller sommerplaner, der venter dig.

"Beosound Explore er vores hidtil mest robuste højttaler. Den er støv- og vandtæt, har lang batterilevetid og til trods for sin praktiske størrelse en fantastisk lydkvalitet. Det gør den til den perfekte følgesvend til eksempelvis vandring, i sommerhus eller til udendørstræning," fortæller Christoffer Poulsen, Senior Vice President og Head of Product Management hos Bang & Olufsen.

Den første i dette materiale

Højttaleren er den første på markedet med type 2 anodiseret aluminium, som gør den ekstra resistent overfor ridser.

Den har en karabinhage, som gør det nemmere at tage den med på farten, hvor du fx kan hægte den på en rygsæk.

Beosund Explore. Beosund Explore.

Selv hvis højttaleren bliver våd, snavset eller fedtet, fungerer trykknapperne på toppen uden problemer.

Spreder lyden i alle retninger

Beosound Explores cylindriske form sikrer sammen med en dedikeret DSP-algoritme en lydspredning i 360 grader.

Højttaleren er ifølge B&O udstyret med højtydende højttalerenheder og forstærkere, som sikrer Bang & Olufsens signaturlyd.

Udvalgte features:

- Robust konstruktion, der er cerficeret støv- og vandtæt (IP67)

- Type 2 anodiseret aluminium, der gør den mere uimodtagelig for ridser

- Et kompakt og handy design med integreret karabinhage

- Op til 27 timers batterilevetid

- Bang & Olufsens signaturlyd

Beosound Explore er tilgængelig fra 20. maj 2021 hos udvalgte forhandlere og på bang-olufsen.com i farverne sort antracit og grøn til en vejledende pris på 1.499 kroner.

Vi har modtaget højttalere til test, og er klar med en dom inden længe ...

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly