Tesla sænker prisen på Model S markant

Der er røget en god luns af prisen på Teslas toptunede Sedan. Elon Musk har sænket prisen til et tal, der hentyder til sex og stoffer.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Tesla har stor konkurrence i vente. I starten af næste år kommer Lucid Air, som på papiret ligner en særdeles stærk rival til Teslas luksus-sedan, Model S. Prisen på Lucid Air er fornylig afsløret. Den kommer til at lande på 69.900 dollars, hvilket er under den billigste Model S.

Prisdyk med frække undertoner

Derfor har Elon Musk valgt at sænke prisen på Model S til 69.420 dollars. En pris, der har stærk symbolværdi, da den i kraft af 69 henviser til en vis sexstilling og i kraft af 420 henviser til brugen af cannabis. Den blev annonceret i et tweet fra Elon Musk i sidste uge:

https://twitter.com/elonmusk/status/1316454051693895680?s=20

Prissænkningen kommer kun få dage efter Musk allerede én gang havde reduceret prisen. For danske købere betyder det at Model S Long Range går fra en startpris på 717.220 kroner til 620.990 kroner. Performance går fra 873.940 kroner til 740.990 kroner og Plaid-versionen går fra
1.251.000 kroner til 1.054.990 kroner. Så selvom det stadig er pebrede priser, er det betydeligt nemmere at komme i nærheden af en Model S nu.

Konkurrencen fra nye spillere ser således du til at komme os forbrugerne til gode. Ud fra de annoncerede egenskaber ser det da også ud til at man gør klogt i at tage Lucid Air, som blandt andet får rækkevidde på 832 kilometer og "verdens hurtigste opladning", alvorligt:

https://www.altomdata.dk/lucid-air-denne-elbil-banker-tesla-eftertrykkeligt-paa-raekkevidde/

https://www.altomdata.dk/vild-tesla-konkurrent-faar-verdens-hurtigste-opladning/

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S