Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Digitalt forsikringsselskab vil give dig en ubekymret festivaloplevelse

Det digitale forsikringsselskab Hedvig får sin Roskildedebut gennem et stort samarbejde, som lanceres på den 50. Roskilde Festival.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Det nye samarbejde betyder, at festivaldeltagerne i år kommer til at møde Hedvig i flere sammenhænge – både på selve Dyrskuepladsen og i det digitale univers omkring festivalen. Eksempelvis vil alle garderoberne på festivalpladsen være Hedvig-designet, og de mange frivillige i garderoberne vil bære Hedvig-t-shirts.

"Her kan festivaldeltagerne sikkert efterlade personlige ejendele og så ellers bare omfavne festivaltilværelsen. Det er et godt billede på, hvordan vi gerne vil hjælpe vores medlemmer til at kunne leve et frit liv uden for mange bekymringer," siger Carsten Müller, der er global kommerciel direktør og dansk landechef for det digitale forsikringsselskab Hedvig.

Derudover vil Hedvigs identitet også være at finde på de tusindvis af powerbanks, der kan lejes på Roskilde Festival. Som en særlig mulighed vil leje af powerbank og opladning på festivalen i år være gratis for Hedvig-medlemmer. Og er man ikke medlem i forvejen, kan man blive det øjeblikkeligt, da Hedvig er et digitalt forsikringsselskab.

"Mobiltelefonen er jo livsnødvendig på en festival. Uden strøm kan man ikke få fat på vennerne, tage billeder eller nogle af de hundrede andre ting, man bruger sin mobiltelefon til på en festival. Og så vil man heller ikke kunne få hjælp i Hedvig-appen, hvis man skulle få en skade," siger Carsten Müller.

Stort værdimatch

Det er første gang, at Roskilde Festival indgår et samarbejde af denne type med et forsikringsselskab, men ifølge chef for partnerskaber Andreas Groth Clausen er det et oplagt match.

"Vi vil gerne have, at vores deltagere vænner sig fra at købe billige engangsprodukter, når de tager på Roskilde Festival, og i stedet medbringer produkter af bedre kvalitet. Så tager de dem også i højere grad med sig igen, når festivalen er slut. Det bliver mere attraktivt, når man kan have en festivalforsikring, som dækker hurtigt og tillidsfuldt, hvis uheldet er ude.

Carsten Müller glæder sig over, at Hedvig bliver en del af jubilæumsfestivalen:

"Det bliver fantastisk at se alle de unge, der endelig får lov at komme på festival efter to års nedlukning. De unge voksne fortjener virkelig at nyde den frihed og fællesskabsfølelse, som Roskilde Festival er indbegrebet af. Det glæder vi os til at være en del af."

Om Hedvig

Hedvig er et digitalt forsikringsselskab, der blev lanceret i 2018. Virksomheden startede i Sverige og har snart været aktiv i Danmark i et år. Med fokus på kundeservice og hurtig skadesbehandling er virksomheden vokset hurtigt. I Sverige var Hedvig det forsikringsselskab, der voksede næsthurtigst i kategorien indboforsikring i 2020. Virksomheden er især populær blandt den yngre generation - et flertal af Hedvigs medlemmer er under 30 år.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis