Digitalt forsikringsselskab vil give dig en ubekymret festivaloplevelse

Det digitale forsikringsselskab Hedvig får sin Roskildedebut gennem et stort samarbejde, som lanceres på den 50. Roskilde Festival.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Det nye samarbejde betyder, at festivaldeltagerne i år kommer til at møde Hedvig i flere sammenhænge – både på selve Dyrskuepladsen og i det digitale univers omkring festivalen. Eksempelvis vil alle garderoberne på festivalpladsen være Hedvig-designet, og de mange frivillige i garderoberne vil bære Hedvig-t-shirts.

"Her kan festivaldeltagerne sikkert efterlade personlige ejendele og så ellers bare omfavne festivaltilværelsen. Det er et godt billede på, hvordan vi gerne vil hjælpe vores medlemmer til at kunne leve et frit liv uden for mange bekymringer," siger Carsten Müller, der er global kommerciel direktør og dansk landechef for det digitale forsikringsselskab Hedvig.

Derudover vil Hedvigs identitet også være at finde på de tusindvis af powerbanks, der kan lejes på Roskilde Festival. Som en særlig mulighed vil leje af powerbank og opladning på festivalen i år være gratis for Hedvig-medlemmer. Og er man ikke medlem i forvejen, kan man blive det øjeblikkeligt, da Hedvig er et digitalt forsikringsselskab.

"Mobiltelefonen er jo livsnødvendig på en festival. Uden strøm kan man ikke få fat på vennerne, tage billeder eller nogle af de hundrede andre ting, man bruger sin mobiltelefon til på en festival. Og så vil man heller ikke kunne få hjælp i Hedvig-appen, hvis man skulle få en skade," siger Carsten Müller.

Stort værdimatch

Det er første gang, at Roskilde Festival indgår et samarbejde af denne type med et forsikringsselskab, men ifølge chef for partnerskaber Andreas Groth Clausen er det et oplagt match.

"Vi vil gerne have, at vores deltagere vænner sig fra at købe billige engangsprodukter, når de tager på Roskilde Festival, og i stedet medbringer produkter af bedre kvalitet. Så tager de dem også i højere grad med sig igen, når festivalen er slut. Det bliver mere attraktivt, når man kan have en festivalforsikring, som dækker hurtigt og tillidsfuldt, hvis uheldet er ude.

Carsten Müller glæder sig over, at Hedvig bliver en del af jubilæumsfestivalen:

"Det bliver fantastisk at se alle de unge, der endelig får lov at komme på festival efter to års nedlukning. De unge voksne fortjener virkelig at nyde den frihed og fællesskabsfølelse, som Roskilde Festival er indbegrebet af. Det glæder vi os til at være en del af."

Om Hedvig

Hedvig er et digitalt forsikringsselskab, der blev lanceret i 2018. Virksomheden startede i Sverige og har snart været aktiv i Danmark i et år. Med fokus på kundeservice og hurtig skadesbehandling er virksomheden vokset hurtigt. I Sverige var Hedvig det forsikringsselskab, der voksede næsthurtigst i kategorien indboforsikring i 2020. Virksomheden er især populær blandt den yngre generation - et flertal af Hedvigs medlemmer er under 30 år.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S