Web-mail

Tilbage til artiklen De otte farligste forbruger-teknologier

50 procent af deltagerne fra Yankee groups undersøgelse fortalte, at de benytter forbruger-e-mail til virksomhedsformål.

Problemet med forbruger-
e-mail tjenester som for eksempel google, microsoft, AOL og Yahoo er, at forbrugerne ikke selv ved, hvor usikre deres informationsudvekslinger er.

De transporteres via internettet og gemmes på både internetleverandørens og e-mail-leverandørens server.

Uden at være klar over denne usikkerhed sender forbrugerne både CPR-numre, sikkerhedskoder, sensitive virksomhedsoplysninger og andre følsomme oplysninger.

Overvågning

En indgangsvinkel til sikkerhed omkring web-mail er at anvende et værktøj, som overvåger e-mails indhold ved hjælp af nøgleord-filtre og andre teknikker, som enten blokerer e-mails i at blive afsendt eller aktiverer en notifikation angående sikkerhedsbrud.

WebEx Communications overvejer for eksempel at udvide deres anvendelse af datatabs-værktøjet fra Reconnex Inc., så det også overvåger medarbejdernes e-mails," siger Michael Machado, direktør for it-infrastruktur.

DeKalb anvender Vericepts værktøj til at tage et billede af hver web-mail, der bliver sendt af deres medarbejdere inklusiv vedhæftninger, hvorefter filerne bliver scannet for sensitive data.

Oversat af Jimmie Gustafsson

Tilbage til artiklen De otte farligste forbruger-teknologier




IT-JOB

Unik System Design A/S

Driftskonsulent for Hostingcenter

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Udviklere til Internationalt samarbejde

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Erfarne udviklere til agilt udviklingsteam
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere